۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
سوییس متهم به دستکاری ارزی شد
از سوی وزارت خزانه داری آمریکا؛

سوییس متهم به دستکاری ارزی شد

وزارت خزانه‌داری آمریکا نام سوییس را وارد فهرست کشورهای دستکاری کننده در نرخ ارز کرد.

به گزارش بازار، وزارت خزانه داری آمریکا در اقدامی که می تواند منجر به تنش های تجاری جدیدی شود، نام کشورهای سوییس و ویتنام را به فهرست کشورهایی که تعمدا در نرخ ارز خود دستکاری می‌کنند، افزود: طبق قوانین آمریکا، دولت این کشور می تواند علیه کشوری که نامش در این فهرست قرار گیرد، تعرفه های تجاری بیشتری وضع کند.  

وزارت خزانه داری آمریکا با متهم کردن این دو کشور به دستکاری عمدی در نرخ ارز با هدف کسب مزیت های تجاری در مقابل آمریکا اعلام کرده است این رفتار ناعادلانه می تواند به ضرر رشد اقتصادی آمریکا و شاغلین آمریکایی باشد. وزارت خزانه داری امریکا با تاکید بر حق این کشور در انجام اقدام متقابل علیه این دو کشور خواهان آغاز مذاکرات بین طرفین برای از میان برداشته شدن موانع ناعادلانه در تجارت شده است.

آمریکا پیش از این نیز بارها و بارها سوییس را به دستکاری عمدی در نرخ ارز متهم کرده بود. بر اساس قانون تجارت خارجی و رقابت پذیری مصوب سال ۱۹۸۸، باید با این گونه اقدامات برخورد شود. پیشتر و در میانه جنگ تجاری، وزارت خزانه داری آمریکا نام چین را وارد این فهرست کرده بود که منجر به اعمال موجی از تعرفه ها روی محصولات وارداتی چینی شد. پس از امضای فاز نخست توافق تجاری، نام چین از فهرست خارج شد.  

خزانه داری آمریکا همچنین نام شماری از شرکای تجاری عمده این کشور نظیر چین، آلمان، ژاپن، کره جنوبی، ایتالیا، سنگاپور، تایوان، تایلند، هند و مالزی را در فهرست نظارت ویژه خود قرار داده است و احتمال افزوده شدن نام آن ها به فهرست سیاه وجود دارد. با وجود اتهام زنی‌های مقامات آمریکایی، کشورهای دیگر تاکنون بارها و بارها اتهام دستکاری عمدی در نرخ ارز را با هدف کسب مزایای تجاری تکذیب کرده و گفته اند تابع قوانین بازار آزاد و سازمان تجارت جهانی هستند.

کد خبر: ۶۱٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha