۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
چندین پروژه پسماند در استان‌های ساحلی افتتاح می‌شود/ افتتاح نیروگاه زباله‌سوز نوشهر
رئیس جمهور:

چندین پروژه پسماند در استان‌های ساحلی افتتاح می‌شود/ افتتاح نیروگاه زباله‌سوز نوشهر

ساری- رئیس جمهور مدیریت پسماند در استان‌های شمالی را بسیار مهم و حساس دانست و گفت: تا پایان سال چندین پروژه پسماند افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام حسن روحانی پیش ازظهر پنجشنبه در آیین افتتاح نیروگاه زباله سوز شمال کشور در نوشهر که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با اشاره به اهمیت نیروگاه زباله‌سوز و پسماند برای مدیریت زباله اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی دولت، مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست است.

وی با اظهار اینکه اگر امکان احداث نیروگاه زباله سوز در استان یا شهرستانی مقدور نباشد باید نسبت به احداث کارخانه‌های پسماند اقدام کرد، مدیریت پسماند در استان‌های ساحلی را بسیار حساس و مهم برشمرد.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز با اشاره به اینکه سه نیروگاه زباله‌سوز در استان در دست ساخت است، گفت: نیروگاه زباله سوز ساری نیز در حال ساخت است.

وی پیشرفت نیروگاه زباله سوز ساری را ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: نیروگاه زباله‌سوز نوشهر ظرفیت ۲۰۰ تن زباله در روز را دارد.

به گزارش بازار، نیروگاه زباله سوز نوشهر با مشارکت بخش خصوصی و دولتی به سرانجام رسید و ۶۰ درصد اعتبارات آن از سوی بخش خصوصی و بقیه از سوی دولت تامین شد.

برای اجرای این پروژه ۱۴ میلیون دلار در بخش تجهیزات و زیرساخت ها هزینه شد و هزینه اجرای ساختمان آن نیز ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر: ۶۱٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha