۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
 ترانزیت کالا زمینه اصلی توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی است
استاندار گیلان:

ترانزیت کالا زمینه اصلی توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی است

رشت- استاندار گیلان ترانزیت کالا را یکی زمینه های اصلی توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و کشورهای همسایه دانست.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع با بیان اینکه امروز کشور در دوره جنگ اقتصادی و سخت ترین شرایط تحریمی قرار دارد، گفت: علیرغم فراز و نشیب های اقتصادی، بالغ بر ۲۸۰ شرکت حمل و نقل فعال استان در حوزه کالا و مسافر، خدمات رسانی کردند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی تلاش شبانه روزی راهداران در شرایط مختلف جوی در جهت حفظ، نگهداری و ایمن سازی سرمایه های ملی و راه های کشور و استان را قابل تقدیر دانست و ادامه داد: در جهان امروز، بخش حمل ونقل از جمله بخش‏ های زیربنایی اقتصاد هر جامعه است که علاوه بر تحت تأثیر قراردادن فرایند توسعه اقتصادی، خود نیز در جریان توسعه باید متحول شود تا چرخ های صنعت، کار و تجارت بچرخد.

استاندار گیلان به تلاش های صورت گرفته برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و پیگیری های مستمر برای بهبود این بخش در سطح ملی و استانی اشاره و خاطرنشان کرد: همه براین باوریم که بایستی با گسترش زیر ساخت های حمل و نقل عمومی، روندی کارآمد داشته باشیم و با رعایت نظم، قانون و کار صادقانه، مردم را به استفاده از وسایل نقیله عمومی تشویق کنیم.

وی افزود: مردم اگر خدمات خوب از ناوگان حمل و نقل مسافر و کالا دریافت کنند، تمایل بیشتری به استفاده از این سیستم خواهند داشت.

وی یکی از زمینه های اصلی توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و کشورهای همسایه را ترانزیت کالا دانست و افزود: توجه به موضوع حمل و نقل، تسهیل تردد و بهبود زیرساخت‌های لازم در این مسیر اثرگذار است.

استاندار گیلان با بیان اینکه رانندگان کامیون ها و حمل  و نقل درون شهری و برون شهری مسئولیت حمل بار، جابجایی کالا و مسافر را در ایام کرونا به خوبی انجام دادند، گفت: از تشکل‌های صنفی فعال در حمل و نقل کالا انتظار می رود همکاری با بخش خصوصی و واحدهای تولیدی و صنعتی استان را بیش از گذشته در دستور کار قرار دهند.

کد خبر: ۶۱٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha