۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
طلا بخرید ضرر نمی کنید| تعطیلی ۱۰۰۰ واحد طلا فروشی و ساخت طلا در تهران!
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران؛

طلا بخرید ضرر نمی کنید| تعطیلی ۱۰۰۰ واحد طلا فروشی و ساخت طلا در تهران!

محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران گفت: سرمایه گذاری برروی طلا در میان مدت و دراز مدت همیشه سودآور بوده و اکنون که قیمت طلا با توجه به نوسان رو به پایین قیمت همچنین ثبات قیمت ارز بوده، زمان خوبی برای خرید و سودآوری در آینده است.

اسدالله خسروی؛ بازار: قیمت هر گرم حدود یک میلیون و نیمی طلا در تابستان تا چند روز گذشته حتی تا مرز یک میلیون تومان هم رسید. این کاهش قیمت که در پی کاهش نرخ دلار در داخل و افت اونس جهانی رخ داد باعث شد تا قیمت طلا سیر نزولی را بپیماید.  

طلا که از دیر باز کالایی ارزشمند و فلزی گرانبها بوده است کاربردی چون سرمایه گذاری سود آور، استفاده زینتی و ... داشته و دارد. این کالا که اکنون پشتوانه بانک های مرکزی دنیا محسوب می شود، کارایی فراوانی در بنیه اقتصاد هر کشور دارد.

البته طلا امروز بازاری معتبر برای سرمایه گذاری است و این کالا به عنوان کالایی ارزشمند و مطمئن محسوب می شود، هر چند قیمت طلا در پی تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بعضا دچار تغییر می شود، اما تجربه نشان می دهد که سرمایه گذاری بر روی طلا در دراز مدت به نسبت سایر کالاها در بازار کمترین ریسک زیان را برای سرمایه گذاران آن داشته است چرا که در شرایطی که قیمت ها در بازار نزولی یاشد می توان با نگهداری آن در آینده سود مناسبی را کسب کرد.

تجربه نشان می دهد که سرمایه گذاری بر روی طلا به نسبت سایر کالاها در بازار کمترین ریسک زیان را برای سرمایه گذاران آن داشته است چرا که در شرایطی که قیمت ها در بازار نزولی یاشد می توان با نگهداری آن در آینده سود مناسبی را کسب کرد

افت بهای انس جهانی و دلار قیمت طلا را کاهش داده است
آیت محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره علل کاهش داد و ستد طلا در بازار و افت قیمت این کالا نسبت به ماههای گذشته گفت: عامل اصلی کاهش قیمت طلا در بازار ناشی از افت بهای انس جهانی این کالاست هر چند کاهش نوسان قیمت ارز و سیر نزولی آن نیز بر کاهش قیمت طلا اثر گذار شده است.

وی با بیان اینکه تقاضا برای خرید طلا در بازار بیش از یک ماه است کاهش یافته گفت: زمانی که قیمت طلا در بازار کاهشی می شود مردم به انتظار کاهش بیشتر قیمت ها نشسته و سعی می کنند وارد بازار خرید نشوند. حال از آنجایی که طی چند ماه اخیر نرخ ارز در بازار داخل کاهش یافته و از طرفی مدتی است انس جهانی طلا همچنان سیر نزولی دارد بنابراین مردم باز هم منتظر کاهش قیمت ها بوده در حالی که این بازار معلوم نمی کند که چگونه خواهد بود چرا که احتمال دارد قیمت انس جهانی یک ساعت دیگر به شدت بالا برود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به مردم توصیه کرد اکنون که قیمت طلا به نسبت ماههای گذشته در بازار کاهشی بوده زمان خوبی برای سرمایه گذاری و خرید است و مردم بهتر است به جای طلا آب شده که بعضا شاید با مشکل عیار و ... مواجه شوند، مصنوعات طلا را خریداری کنند.

اکنون که قیمت طلا به نسبت ماههای گذشته در بازار کاهشی بوده زمان خوبی برای سرمایه گذاری و خرید است و مردم بهتر است به جای طلا آب شده که بعضا شاید با مشکل عیار و ... مواجه شوند، مصنوعات طلا را خریداری کنند

با افت قیمت طلا نباید سریع آن را فروخت
وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران طلا در دراز مدت و بعضا میان مدت همیشه توانسته اند از خرید طلا سود مناسب کسب کنند، افزود: سرمایه گذارانی که تصمیمات عجولانه ای در فروش و حتی خرید طلا دارد احتمال کاهش سود را باید از سرمایه گذاری خود را داشته باشند چرا که نباید با افت قیمت طلا سریع اقدام به فروش طلاهای خریداری شده کنند.

محمد ولی در پاسخ به اینکه برخی ها می گویند؛ انتخابات ریاست جمهوری امریکا و یا انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در داخل موجب رکود بازار و یا کاهش قیمت ها شده است گفت: هر چند مسائل سیاسی، و مباحثی چون برگزاری انتخابات و... شاید بر نوسات قیمتها در همه بازارها تاثیر گذار شود اما این موضوع خیلی دقیق نیست به طور مثال هر ساله طبق سنت خیلی ها قبل از سال اقدام به خرید طلا می کنند، اما در سالجاری سال ۹۹ چون با پدیده ویروس کرونا مواجه بودیم این اتفاق به نحو شایسته نیفتاد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین در پاسخ به اینکه گفته می شود خیلی از واحدهای طلا سازی و طلا فروشی در کشور به دلیل برخی مشکلات تعطیل شده اند علت آن چه بوده است؛ گفت: طی ۴ سال گذشته حدود ۱۰۰۰ واحد طلا فروشی و بعضا کارگاههای ساخت طلا به دلیل کسادی بازار، مشکلات کسب وکار و ارزش افزوده، توان پرداخت مالیات و عوارض را نداشته و تعطیل شده اند که البته طی این مدت واحدهایی نیز جایگزین آنها شده اند.

انگیزه ای برای خرید نیست
اظهارات رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در حالی مطرح است که کشتی‌آرا نایب رئیس این اتحادیه با اشاره به نوسان جزئی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه می گوید؛ به دلیل رکود موجود در بازار، تقاضا و انگیزه‌ای برای خرید طلا و سکه وجود ندارد و بازار از ثبات نسبی برخوردار است.

وی معتقد است؛ تغییرات قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر براساس تغییرات قیمت های جهانی است، برابری ارزها در دنیا و تغییر اونس جهانی باعث نوسانات جزئی قیمت ها می شود.

کشتی آرا با تأکید براینکه دیگر مانند قبل خبری از نوسانات لحظه ای و فعالیت‌های سفته بازی در بازار طلا و سکه نیست، افزود: داد و ستدها در بازار کاملا عادی است.

انس جهانی طلا امروز نسبت به دیروز ۵ دلار کاهش یافت
بنا به این گزارش، قیمت طلای جهانی امروز نسبت به دیروز سیر کاهشی را نشان می دهد در حالی که تا لحظه تنظیم این خبر قیمت بهای هر انس جهانی ۱۸۸۱ دلار است. این در حالی است که قیمت هر انس دیروز ۱۸۸۶ دلار بود. بنابراین قیمت هر انس طلای جهانی امروز نسبت به دیروز ۵ دلار کاهش یافته است. نوسان قیمت طلا خیلی سریع تاثیرات خود را بر روی قیمت ها در بازار داخلی به جای می گذارد حال با توجه به کاهش قیمت انس جهانی و روند تدریجی کاهش نرخ ارز در بازار این موضوع تاثیر خود را بر روی قیمت طلا در بازار به جای می گذارد.
 

کد خبر: ۶۱٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha