۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
عبور نرخ بیت‌کوین از مرز ۲۲ هزار دلار| ۶۳۰ میلیون دلار معامله دریک روز!
گزارش بازار از روز عجیب

عبور نرخ بیت‌کوین از مرز ۲۲ هزار دلار| ۶۳۰ میلیون دلار معامله دریک روز!

در حالی که در ایران هنوز میان دستگاه ها تکلیف  ارز رمزها مشخص نیست یکی از مهمترین اخبار اقتصادی ایران و جهان عبور بیت کوین از مرز ۲۲۰۰۰ دلار و افزایش بیش از ۳ هزار دلاری در یک روز  بود. تجربه ای که کارشناسان این عرصه آن را به دلایل متعددی از جمله انتظار تورمی و کاهش ارزش دلار ربط می دهند.

بازار؛ گروه بورس/ رمز ارزها: بیت کوین  در لحظه انتشار این گزارش به رقم بی سابقه ۲۲,۷۰۴ دلار و با ارزش ریالی ۵۸۰ میلیون تومان رسیده و تنها در یک روز با  افزایش بیش از ۳هزار و ۱۳۸ دلار مواجه شده است ودر آستانه سال جدید میلادی باید همچنان در انتظار رشد رمزارزها و ارزهای دیجیتال بود. بیت‌کوین که از ۱۲ سال پیش وارد عرصه حوزه دیجیتال شد تا به امروز سرو صداهای زیادی را به پا کرده است.

با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال در بستر جهانی اینترنت بین اشخاص مبادله می‌شوند و تابع قوانین بانکی کشوری خاص نیستند به همین دلیل به طور کامل قابل رصد کردن نیستند که وقوع این اتفاق موجب شده است تا استفاده از این نوع ارزها برای کشورهایی که با تحریم‌های سنگین روبرو هستند بسیار مفید باشد.

در حالی که کشور ایران تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار دارد به نظر می‌رسد برای دور زدن این تحریم‌ها به تبادلات تجاری با استفاده از بیت‌کوین نیاز داشته باشد اما گروهی از کارشناسان بر این باور هستند که این نوع ارزها برای دور زدن تحریم ها چندان کارساز نیستند و استفاده از آنها محدودیت هایی دارد.

باتوجه به اینکه نرخ بیت‌کوین در روزهای گذشته مرز ۲۰ هزار دلار را رد کرد به نظر می رسد سال   ۲۰۲۱ را می‌توان سال رمزارزها و ارزهای دیجیتال دانست زیرا  ارزهایی مانند بیت‌کوین به صورت تصاعدی روبه صعود هستند.

استقبال بیش از حد مردم برای خرید بیت‌کوین بسیاری از فعالان اقتصادی را به واکنش وا داشته است به طوری که نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که مردم به دنبال کسب سود بیشتر در هر نوع سرمایه گذاری هستند.

دلایل متعددی برای استقبال مردم به منظور خرید ارزهای دیجیتال وجود دارد که در گفت‌وگو با کارشناس آی تی و انعکاس نظرات کارشناسان بین الملی این دلایل را بررسی کرده‌ایم.

آینده روشن برای ارزهای دیجیتال
معین غفاری از کارشناسان برجسته حوزه ارز دیجیتال با اشاره به اینکه روز به روز استقبال مردم برای خرید رمز ارزها بیشتر از گذشته می‌شود، گفت:بسیاری از مبادلات اقتصادی در کشورهای مختلف جهان با استفاده از رمزارزها انجام می‌گیرد وباید این اتفاق هم در کشور ما رخ دهد. با توجه به اینکه رمزارزها از قوانین خاص بانکی در کشور یا در حوزه بین الملل پیروی نمی‌کنند به نظر می رسد باید یا توجه به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور باید تبدیل دارایی ها به بیت کوین و خرید و فروش آن در ایران به یک موضوع مهم تبدیل شود.

وی کارمزد بسیارپایین برای جابجایی و خرید و فروش ارز دیجیتال را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: بسیاری از کشورهای دنیا از جمله چین برای سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال کشورمان درخواست های فراوان داده‌اند اما هنوز اجازه ورود به ایران از سوی آنها داده نشده است.

این کارشناس برجسته حوزه ارز دیجیتال تصریح کرد: نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که رمز ارزها آینده بسیار روشنی دارند و باید مسئولان کشورمان در این مسیر گام بردارند تا شاهد دور زدن تحریم‌ها و داد و ستد پول بین ایران با سایر کشورهای دنیا باشیم.

سود ۲۰ درصدی در یک هفته 
به گزارش بازار بیت کوین پس از عبور از سطح ۲۲، ۰۰۰ دلار برای اولین بار، سود خود را در معاملات روز پنجشنبه تقویت کرد و سود خود را در این هفته به حدود ۲۰٪ رساند.   

در همین حال، ریپل با افزایش ۷.۵۳٪ به ۵۶ سنت رسید و اتریوم با جهش ۲.۹٪ به ۶۴۷.۷ دلار رسید.   

اسکات مینرد، مدیر ارشد سرمایه گذاری در گوگنهایم، در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت: کمبود بیت کوین همراه با چاپ گسترده پول توسط فدرال رزرو به این معنی است که ارز دیجیتال در نهایت باید به حدود ۴۰۰۰۰ دلار برسد.

با این حال داوو پورتنوی «  Dave Portnoy»، بنیانگذار Barstool Sports، گفت که او دارایی های بیت کوین خود را در ماه آگوست (مرداد)   فروخت و به طور بالقوه بیش از یکصد درصدسود  را از دست داد. پورتنوی گزارش داد که حداقل ۲۰۰، ۰۰۰ دلار از بیت کوین  در تاریخ ۱۳ آگوست خریداری کرده است - زمانی که قیمت زیر ۱۲، ۰۰۰ $ بود. ارزش همین مقدار بیت کوین امروز بیش از ۳۶۰ هزار دلار است که قیمت آن ۸۰ درصد افزایش یافته است.

یک بار فرصت برای کاهش قیمت 
الکس مشینسکی، مدیر عامل شبکه سلسیوس، با ارائه یک فرصت خرید پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین به زودی کاهش یابد.

 وی افزود: بیت کوین قبل از اینکه در سال ۲۰۲۱  خود را به ۳۰ هزار دلار برساند، حداقل ۶ بار  در محدوده ۲۰ تا ۲۲ هزار دلار مستقر خواهد شد.

سطح ۱۴-۱۶ دلار را دوباره در آخر هفته با حجم کم یا خبرهای ناخوشایند در خیابان آزمایش کنید. این احتمالاً آخرین باری خواهد بود که اکثر ما دوباره می توانیم بیت کوین زیر سطح ۲۰K دلار خریداری کنیم.  

او گفت: من فکر می کنم با عملکرد وال استریت در آخر هفته  بیت کوین به سطح ۱۴ تا ۱۶ هزار دلار ریزش کند  اما این اخرین باری خواهد بود که اکثر ما قیمت های زیر ۲۰ هزار دلار را به  خواهیم دید. با فعالیت صعودی امروز، سرمایه گذاران کوتاه مدت دارایی رمزنگاری شده شاهد انحلال موقعیت های خود هستند. طبق داده های پلت فرم معاملات رمزنگاری Bybt، بیش از ۶۳۰ میلیون دلار بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته خرید و فروش شده است. Glassnode گزارش داد که فقط در یک ساعت در امروز نزدیک به ۹۵ میلیون دلار تصفیه معاملات آتی بیت کوین در بورس اوراق بهادار اصلی Binance ثبت شده است.

گفتنی است باحرکت قیمت امروز، به نظر می رسد  نگرانی ها در مورد انفجار تورمی بالقوه به ویژه در ایالات متحده در حال افزایش است به همین دلیل برخی گمانه زنی ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است مجبور شود زودتر از آنچه گفته شد حمایت خود را پس بگیرد، باعث شده تا از یک سو روند ارزش دلار نزولی و ممتد باشد و از سوی دیگر بازار  ارز رمزها خوش اقبال باشند.

کد خبر: ۶۱٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha