۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
پرداخت حق بیمه کارفرمایان در یزد تمدید شد
توسط ستاد مقابله با کرونا؛

پرداخت حق بیمه کارفرمایان در یزد تمدید شد

یزد- درویشی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان یزد از فرصت پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در مورد مشاغل آسیب دیده‌ای که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا به بیمه تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند، خبر داد.

مجید درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: کارفرمایانی که جزو مشاغل به‌شدت آسیب دیده محسوب می‌شوند برای ماه‌های آذر و دی می‌توانند حق بیمه سهم کارفرما را با دو ماه تأخیر بپردازند.

وی بیان کرد: کارفرمایان برای این دو ماه می‌باید لیست کارکنان شاغل مجموعه خود را به همراه مبلغ هفت درصد سهم کارگر به اداره بیمه تحویل داده و تا پایان اسفند ماه مهلت دارند برای پرداخت حق بیمه سهم کارفرما اقدام نمایند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان یزد اضافه کرد: کارفرمایان می‌توانند برای پرداخت حق بیمه سهم کارفرما درخواست تقسیط داده و آن مبلغ را به‌صورت اقساطی نیز بپردازند.

درویشی درباره سابقه اجرای این برنامه در طول بحران کرونا اظهار کرد: در چهار ماه ابتدای سال هم به همین شکل عمل شد و مشاغلی که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا به تأمین اجتماعی معرفی شدند شامل امهال در پرداخت حق بیمه کارفرما شدند.

وی به آسیب‌های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: به‌طور خاص مشاغل مرتبط با گردشگری در کل شش ماهه دوم سال شامل امهال در پرداخت حق بیمه کارفرما شدند و می توانند بعد از اسفند مراجعه کنند.

به گفته مدیرکل تأمین اجتماعی استان اگر بحران کرونا تا آخر سال تداوم داشته باشد ممکن است این برنامه برای ماه های آخر سال نیز ادامه پیدا کند.

درویشی به فهرست اسامی ۱۰ عنوان مشاغل و زیربخش‌های اقتصادی صنوف تولیدی و خدماتی آسیب‌پذیر از کرونا اشاره کرد و از آنها مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه و مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین‌راهی و موارد مشابه را برشمرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان همچنین حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی را نیز به این گروه‌ اضافه کرد.

کد خبر: ۶۱٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha