۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
قزوین ۳۲ طرح گردشگری در دست احداث دارد
معاون اداره کل میراث فرهنگی قزوین:

قزوین ۳۲ طرح گردشگری در دست احداث دارد

قزوین- معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین با اشاره به احداث ۳۲ طرح گردشگری در استان گفت: ۱۳ مورد این طرح‌ها دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد هستند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین، نادر محمدی اظهار داشت: مجموع سرمایه گذاری مربوط به این طرح‌ها که شامل هتل و میهمان پذیر، اقامتگاه‌های بوم گردی، واحدهای پذیرایی و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی هستند بیش از چهار هزار میلیارد ریال است.

وی گفت: سرمایه گذاری مربوط به طرح‌های با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

محمدی اظهار امیدواری کرد: هشت طرح در دست ساخت گردشگری با پیشرفت بیش از ۴۰ درصدی تا پایان سال جاری تکمیل شده و آماده بهره برداری می‌شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با بیان اینکه ۱۹ طرح گردشگری در استان قزوین با پیشرفت ۱۰ درصد به بالا در دست احداث است، افزود: سرمایه گذاری مربوط به این طرح‌ها نیز یک هزار و  ۶۵۰ میلیارد ریال است.

محمدی در ادامه با بیان اینکه شیوع کرونا گردشگری جهان از جمله کشور و استان قزوین را شدیداً تحت تأثیر خود قرار داده است، افزود: امیدواریم با کمرنگ شدن این بیماری و مهار آن بار دیگر شاهد بازگشت رونق گردشگری به کشور و استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: قزوین به دلیل نزدیکی به کانون‌های جمعیتی کشور از جمله پایتخت، موقعیت و زیرساخت‌های مناسب ارتباطی و برخورداری از جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی و تاریخی می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور مطرح شود و درآمد و اشتغال قابل توجهی را از رونق حوزه گردشگری به دست بیاورد

کد خبر: ۶۱٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha