۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲
عزم ملی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور
معاون حمل و نقل سازمان راهداری عنوان کرد

عزم ملی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور

امانی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: عزم ملی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای ایجاد شده و اولویت ما خرید ناوگان از تولیدکنندگان داخلی است.

به گزارش بازار، داریوش امانی گفت: نوسازی ناوگان از طریق خرید ناوگان نو و ۳ سال کارکرد خارجی انجام می‌گیرد.

او گفت: ۱۱ هزار ثبت نام برای خرید ناوگان نو داشته ایم و قرارداد بیش از ۵ هزار دستگاه را با یکی از شرکت‌های داخلی و  قرارداد هزار دستگاه هم با شرکت دیگری در داخل بسته ایم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری افزود: کار اجرایی خرید و واردات ناوگان زیر ۳ سال کارکرد هم از سال گذشته شروع شده که امیدواریم تا ۳ هفته آینده تعدادی از این‌ها به شماره گذاری برسد.

امانی با اشاره به جلسات متعدد و هفتگی با رانندگان گفت: اگر رانندگان بتوانند بیشتر با هم تعامل کنند می‌توانند شرکت‌های بزرگ حمل و نقل هم بزنند، شرکت‌های حمل و نقل بر اساس قانون تجارت فعالیت می‌کنند و سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ شرکت تأسیس می‌شود و این ایجاد رقابت می‌کند و از طرف دیگر هم سالانه بار هم افزایش می‌یابد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: به زودی رانندگان جدید الورود هم که نزدیک به ۷۰ هزار نفر هستند می‌توانند از یارانه بیمه رانندگان که دولت می‌دهد استفاده کنند.

او در خصوص علت گرانی ناوگان و قیمت کامیون هم گفت: به دلیل تحریم و و شرایط جنگ اقتصادی است و توان سازندگان داخلی هم محدودیت دارد که پاسخگوی این حجم تقاضا نیست.

امانی با اشاره به حذف ارز دولتی لاستیک گفت: حدود ۲۷۰ هزار لاستیک در سامانه موجود است و بین رانندگان عادلانه و طبق سهمیه توزیع می‌شود، مذاکراتی هم با تولیدکنندگان داخلی برای تامین بخشی از لاستیک مورد نیاز رانندگان داشته ایم.

او گفت: در بخش حمل و نقل مسافری هم بیش از ۹۵ درصد رانندگان از تسهیلات ۶ میلیونی کرونا استفاده کرده اند.

کد خبر: ۶۱٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha