۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
خزان بورس مازندران در آخرین ماه پاییز قرن
بازار بررسی کرد؛

خزان بورس مازندران در آخرین ماه پاییز قرن

ساری- تحلیل های آماری نشان می دهد سومین ماه آخرین پاییز قرن برای بازار بورس در مازندران رنگ خزان داشت و صف فروش سهام و ترک بازار سنگین تر از کفه خرید بود.

به گزارش خبرنگار بازار، پایش آمارهای تالار شیشه ای مازندران حکایت از کاهش چشمگیر معاملات از یک سو و صف سنگین فروش سهام ها از سوی دیگر دارد و سهامداران استان از بازار خرسی و گاوی قهر کرده اند.

دو هفته قبل  بیش از ۶۰۸ میلیون سهام به ارزش شش هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال در بورس استان معامله شد که با کاهش ۷۰ درصد در هفته قبل به دو هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال رسید و در این هفته نیز بازار بورس اگرچه نوسان اندکی نسبت به معامله ۲۶۷ میلیون واحدی سهام در هفته قبل داشت اما بازار فروش در این هفته هم سنگین بود.

 علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار می گوید طی هفته جاری ۳۰۹ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۳۰ سهم به ارزش بیش از دو هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال در بورس استان داد و ستد شد که ارزش سهام خریداری شده هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام هزار و ۸۶۸ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه سهام شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، پتروشیمی زاگرس و بانک اقتصاد نوین بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند، گفت: ۳۸ درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۶۲ درصد مربوط به فروش سهام بوده است.

شاخص قیمت با ۹۲ هزار و ۷۶۷ واحد کاهش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۴۵۰ واحد رسید.

کد خبر: ۶۱٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha