۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
مجلس درباره بودجه ۱۴۰۰ هنوز تصمیم قطعی نگرفته است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

مجلس درباره بودجه ۱۴۰۰ هنوز تصمیم قطعی نگرفته است

سمنان- قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس درباره بودجه ۱۴۰۰ هنوز تصمیم قطعی نگرفته است، گفت: این بودجه دارای چالش‌های زیادی است و هنوز تصمیم واحدی برای تصویب یا اصلاح آن در مجلس گرفته نشده است.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در حاشیه سفر به سمنان ضمن اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ توسط دولت، تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی هنوز تصمیم واحدی برای لایحه بودجه نگرفته است.

وی با بیان اینکه بودجه دارای چالش‌های پرشماری است در نتیجه قرار است کمیسیون تلفیق در هفته آینده درباره آن جلساتی برگزار کند، گفت: تا برگزاری جلسات این کمیسیون منتظر می‌مانیم و سپس نتیجه نهایی را اعلام می‌کنیم.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که چه پیش بینی برای بودجه ۱۴۰۰ دارید، گفت: پیشنهاد شخص من این است که بودجه را سه دوازدهم مصوب کنیم تا دولت بتواند در سه ماهه اول سال آینده کار را پیش ببرد و بعد از آن بودجه را اندک اندک اصلاح و سپس تصویب کنیم تا برای بودجه سال ۱۴۰۱ شرایط بهتری را با یک بودجه اصلاح شده و درست داشته باشیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه مشکلات زیادی بودجه دارد که می بایست تکلیف آنها روشن شود، تاکید کرد: مجلس بر روی این موضوعات تبادل نظر و بحث های فراوانی کرده است.

وی با بیان اینکه بودجه مشکلاتی دارد که از جمله آن‌ها عدم نگاه درست به پرداختی برخی دستگاه‌های اجرایی است که آن‌ها را در سال آتی دچار مشکل می‌کند، بیان کرد: این امر سبب می‌شود برخی دستگاه‌های دولتی در سال بعد نیز با مشکل روبرو شوند.

نایب رئیس مجلس درباره مصادیق مشکلات بودجه گفت: برخی منابع و پیش بینی هایی که دولت در بودجه ۱۴۰۰ عنوان کرده غیر واقعی است و اگر مجلس برای آن بودجه و پول بگذارد قطعاً دستگاه‌های اجرایی در سال آینده برای پرداخت حقوق کارکنان خودشان هم با مشکل روبرو می شوند.

قاضی‌زاده گفت: در نهایت باید گفت مجلس فعلاً تا نتیجه کمیسیون تلفیق منتظر می‌ماند و سپس نظر خود را درباره بودجه اعلام خواهد کرد.

کد خبر: ۶۱٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha