۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
عرضه قسطی وسایل کاهنده مصرف آب
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد

عرضه قسطی وسایل کاهنده مصرف آب

جانباز، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، از عرضه اقساطی وسایل کاهنده مصرف آب به مشترکان متقاضی، در قالب طرح آب امید خبر داد.

به گزارش بازار، حمیدرضا جانباز، با بیان اینکه عرضه این کالا برای اصلاح الگوی مصرف آب عملیاتی می‌شود افزود: طبق نیاز سنجی‌های انجام شده، با توجه به بودجه مشخص شده، صنعت آب باید سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای رفع نیاز کشور در این بخش انجام دهد و این درحالی است که فقط ۲ هزار میلیارد تومان از این اعتبار به شرکت‌های آبفا اختصاص می‌یابد بنابراین با اجرای طرح آب امید و اصلاح الگوی مصرف، باید نیاز به این سرمایه گذاری‌های را کاهش داد.

وی با بیان اینکه طرح آب امید از ابتدای دی ماه اجرایی خواهد شد گفت: بطور متوسط مصرف آب کشور در فصول گرم و زمان اوج مصرف ۱۰ درصد افزایش می‌یابد که با اجرای طرح آب امید این رقم کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور ادامه داد: از ۱۵ روز آینده با راه اندازی نرم افزاری مشخص در شرکت‌های آب وفاضلاب، مشترکان متقاضی دریافت بسته لوازم کاهنده مصرف، می‌توانند به سایت این شرکت‌ها مراجعه و آن را دریافت کرده و سپس بصورت اقساط هزینه آن را پرداخت کنند.

جانباز گفت: کشور در زمان‌های اوج مصرف آب با کمبود مواجه می‌شود که برای رفع آن، بجای اجرای تاسیسات عظیم، خطوط طولانی و تصفیه خانه ها، باید الگوی مصرف را اصلاح کرد.

کد خبر: ۶۱٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha