۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
۱۲۰طرح تولیدی بزرگ در خراسان رضوی تامین مالی شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

۱۲۰طرح تولیدی بزرگ در خراسان رضوی تامین مالی شد

مشهد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در پی امضا تفاهم‌نامه بین استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه ۱۲۰ طرح بزرگ، مهم و اثرگذار مربوط به سال جهش تولید در استان تامین مالی شد.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در نشست بررسی تسهیلات تبصره ۱۸ بودجه سال جاری در محل استانداری اظهار کرد: براساس این تفاهم‌نامه ۱۵ هزار میلیارد ریال به اجرا و تکمیل طرح‌های مزبور اختصاص یافت که از این میزان ۷۰۰ میلیارد ریال مربوط به کمک‌های فنی و اعتباری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: تبصره ۱۸ یکی از ۲۲ تبصره اصلی قانون بودجه کشور در سال ۱۳۹۹ است که برنامه تامین منابع دولت برای اشتغال در بخشهای مختلف تولیدی را تبیین می‌کند.

وی بیان کرد: از کل منابع مالی تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال سهم خراسان رضوی پنج هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال است که معادل ۵۵.۱ درصد از کل این منابع در کشور می‌باشد، این میزان منابع به طرح‌های نیمه تمام، طرح‌های نوسازی و بازسازی خط تولید، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص می‌یابد.

رسولیان گفت: کل طرحهای مشمول تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال در استان ۱۱ هزار و ۸۷ طرح است که شامل ۲ هزار و ۴۶۴ طرح نیمه تمام، ۲ هزار و ۶۹۹ طرح مربوط به بازسازی و نوسازی خط تولید، چهار هزار و ۹۲۴ طرح نیازمند سرمایه در گردش است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: تاکنون سه هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال معادل ۵۸ درصد از منابع مالی تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه سهم خراسان رضوی معادل ۵۸ درصد از کل منابع توسط بانکهای استان پرداخت شده است و ۲ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال از این تسهیلات باقیمانده است.

وی بیان کرد: در صورتی که ۱۱ طرح صنعتی دارای پروانه بهره برداری و جواز تاسیس که پرداخت ۲ هزار و ۳۳۵ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه به آنها از سوی بانکهای سپه، ملی، صنعت و معدن تایید شده است، به سرعت پرداخت شود، حدود ۹۸ درصد از سهم خراسان رضوی از این منابع جذب خواهد شد.
 

کد خبر: ۶۱٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha