۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱
گرانی سال نو میلادی و افزایش اندک در بازار داخلی طلا
بازار طلا هفته بعد چگونه خواهد بود

گرانی سال نو میلادی و افزایش اندک در بازار داخلی طلا

در هفته جاری داد وستد طلا در بازار با توجه به ثبات قیمت های ارز و تحولات جهانی از یک ثبات نسبی برخوردار بود و خریداران مصنوعات طلا از خرید طلا استقبال کمتری داشتند.

بازار؛ گروه اصناف: در آخرین روز هفته جاری قیمت سکه طرح جدید در بازار تهران به ۱۲ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان رسید، قیمت نیم سکه ۶۴۵ هزار تومان، قیمت ربع سکه ۴۴۰ هزار تومان و قیمت سکه یک گرمی ۲۴۵ هزار تومان بود و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در بازار تهران یک میلیون و ۱۴۵هزار و ۴۰۰ تومان ارزش گذاری شد.

همچنین نرخ ارز نیز در بازار امروز (چهارشنبه) با افزایش اندکی مواجه شد و دلار به رقم ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان و یورو نیز به قیمت ۳۱ هزار و ۵۵۰ تومان رسید.

با توجه به ثبات قیمت طلا در بازارهای داخلی، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به ثبات قیمت طلا و دلار در بازار در هفته جاری در مقایسه با هفته گذشته، داد وستد مصنوعات طلا در بازار تهران در این هفته از وضعیت نسبی برخوردار بود.

هفته جاری بازار طلا از ۸۰ درصد ثبات برخوردار بود
«ابراهیم محمد ولی»   به خبرنگار بازار اظهارداشت: در هفته جاری بازار طلا از یک ثبات ۷۰ تا ۸۰ درصدی برخوردار بود و مراجعه مردم برای خرید طلا در بازار آنچنان قابل توجه نبود.

وی خاطر نشان کرد: اگر در هفته جاری معاملات طلا را نسبت به سال گذشته بررسی و قیاس کنیم وضعیت معاملات با سال گذشته آنچنان تفاوتی نداشته است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران اظهارداشت: در هفته گذشته با توجه به اینکه بازار طلا در جهان و ایران ثبات نسبی داشت قیمت ها نیز ثبات بیشتری داشتند.

محمد ولی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه روزهای پایانی آذرماه نزدیک شده و آیین های شب یلدا چند روز آینده برگزار می شود، گفت: تجربه سال های گذشته نشان داده در برگزاری آیین های قدیمی شب یلدا و عید نوروز، شاهد تحولاتی را در بین اصناف و به خصوص طلا فروشان بوده ایم، گفت: این روزها برگزاری آیین ها وسنت های گذشته بر میزان داد و ستد طلا تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به وضعیت ویروس در کرونا در جهان یادآورشد: از آنجا که هنوز کرونا مردم جهان را رها نکرده، نباید انتظار داشت خرید و فروش طلا در بازارهای جهانی همانند سال گذشته از رونق برخوردار باشد.

احتمال رونق نسبی در بازار طلا  اواخر سال ۲۰۲۰ 

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال جدید میلادی نزدیک می شوم احتمال اینکه هرکس به تناسب حال خود مصنوعات طلا خریداری کند تا دادو ستد طلا در این روزها از یک رونق نسبی و جزیی برخوردار شود.

محمد ولی با بیان اینکه در روزهای پایانی هفته جاری هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۱۸۵۴ دلار رسید، گفت: در صورتی که در بازارهای جهانی تقاضا برای خرید طلا به صورت کلان وجود داشته باشد، در این صورت اثرگذاری آن بر قیمت های جهانی بسیار موثر خواهد بود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران یادآورشد: در مجموع تقاضای خرید خرده در بازارهای طلا در داخل و جهان آنچنان اثرگذاری بر روی قیمت ها ندارد.

محمد ولی تصریح کرد: با توجه به روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ این احتمال دارد که قیمت طلا در بازارهای جهانی بین ۵ تا ۱۰ درصد نوسان داشته باشد.

وی با اشاره به وضعیت بازار طلا در کشور در هفته آینده گفت: در صورتی که وضعیت بازارهای موازی و ارز به همین منوال پیش برود و شاهد التهابی در بازار نباشیم قیمت طلا نیز در بازار ثبات خواهد داشت.

این مقام مسئول در اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: مگر اینکه با بروز حادثه و یا عواملی در بازار، قیمت ارز افزایش یابد که در این صورت ممکن است قیمت طلا در بازار روند صعودی داشته باشد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تاکید کرد: با این حال انتظار داریم با تداوم روال فعلی حداقل دو هفته دیگر وضعیت بازار طلا به همین منوال ادامه داشته و داد وستد نسبی بر این بازار حاکم شود.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۷۱ دلار 

امروز، بهای هر اونس جهانی باز هم مانند دیروز با افزایش قیمت مواجه بود و به ۱۸۷۱ دلار در هر اونس رسید و دلار نیز  مجددا به کانال ۲۶هزار تومان صعود کرد، به همین دلیل قیمت‌ طلا و سکه نیز وارد فاز افزایشی اندکی شد.

یک فعال بازار طلا با اشاره به وضعیت بازار طلا و سکه گفت: همچنان تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه بسیار اندک است و با افزایش قیمت مصنوعات طلا، بازار در رکود نسبی است و مردم برای خرید شب یلدا تمایلی نشان نمی دهند.

«جواد رحمانی» بیان کرد: با کاهش نرخ ارز در سه روز گذشته انتظار ما این بود که قیمت طلا اندکی نزولی شود، اما با افزایش قیمت جهانی طلا که حدود ۱۲ درصد بود قیمت ها در بازارها اندکی افزایش یافت.

این کارشناس حوزه طلا یادآورشد: در حال حاضر قیمت هر اونس طلای جهانی ۱۸۵۷ دلار است و با افزایش اندک قیمت طلا در بازارهای جهانی قیمت سکه طرح جدید در بازار امروز تهران به ۱۲ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان رسید.

وی گفت: قیمت نیم سکه ۶۴۵ هزار تومان، قیمت ربع سکه ۴۴۰ هزار تومان وقیمت سکه یک گرمی ۲۴۵ هزار تومان است و هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران یک میلیون و ۱۴۵هزار و ۴۰۰ تومان ارزش گذاری شد.

با این حال برخی از کارشناسان اقتصادی در حوزه طلا و فلزات قیمتی در جهان معتقدند که دلیل اصلی خودداری سرمایه گذاران از خرید طلا جلسه پیش روی فدرال رزرو امریکا است که دو روز طول می کشد.

تاثیر آمارهای داده های اقتصادی و تولید صنعتی امریکا بر قیمت طلا   

طی روز های آینده نتیجه این جلسه فدرال رزرو و تایید سیاست های جدید پولی ایالات متحده در کنار انتشار آمارهای تولید صنعتی ایالات متحده بر روی قیمت طلا تاثیر گذار خواهد بود.

سرمایه گذاران و فعالان بازار طلا در انتظارند تا ببینند که این اتفاقات چه تاثیراتی را بر روی وضعیت ارزش دلار و اقتصاد  می گذارد تا در نتیجه آن اقدام به خرید یا فروش طلا کنند.

در این راستا سرمایه گذاران منتظر جلسات سیاست گذاری بانک فدرال ایالات متحده هستند که هرگونه تغییر در جریان اخبار و داده ها در آستانه کریسمس و سال نو، می‌تواند بر قیمت طلا در بازارهای جهانی تأثیر بگذارد.

کد خبر: ۶۱٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha