۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
مجلس حواسش به بورس است؟؛ این ریزش از معامله‌گران حقیقی برنمی‌آید
گزارش لحظه ای بورس؛

مجلس حواسش به بورس است؟؛ این ریزش از معامله‌گران حقیقی برنمی‌آید

کارشناس بازار سرمایه ریزش امروز بازار را امری غیرمعمولی خواند و عنوان کرد: اینجور صف‌های فروش یکدست از توان معامله گران حقیقی و عادی بازار خارج است.

رامین کیانی؛ بازار: بازار سرمایه امروز نیز روی سرخ خود را به روی سهامدارانش نشان داد. دیروز شاخص کل بازار سرمایه بعد از دو هفته نوسانگیری سهامداران و روزهای سبز خود، چراغ قرمز خطر را روشن کرد و با سر زمین خورد. نماگر اصلی بازار امروز بیش از ۵۵ هزار واحد افت کرد. ریزش دیروز بازار در چند هفته گذشته بی‌سابقه بود، امروز نیز تا این لحظه هیجان منفی ادامه داشته و شاخص کل ۲۱ هزار واحد ریزش کرده است اما وضعیت متعادل تر از دیروز به راه خود ادامه می دهد. در این میان انتظار مردم و سهامداران از نهادهای نظارتی همانند مجلس این است که صرفا به دادن شعار اکتفا نکنند و در شرایطی که تردیدهایی درباره ریزش اخیر وجود دارد،  به صورت واقعی و ملموس پی گیر ماجرا باشد.

مصطفی عقیلی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بازار در رابطه با روند امروز معاملات دیروز گفت: اینگونه که معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌داد این صف‌های فروش یکدست از توان معامله‌گران حقیقی و عادی بازار خارج است و می‌توان گفت آغاز این ریزش‌ها به خصوص در سهم‌های بزرگ به اتفاقات عادی در بازار سرمایه ربطی ندارد. 

وی ادامه داد: با تثبیت نرخ دلار بالای ۲۴ هزار تومان و همچنین افزایش نرخ‌ها در بازارهای جهانی که دیر یا زود خود را در صورت‌های مالی شرکت‌ها نشان خواهد داد پس نمی‌توان این اصلاح را ادامه‌دار دانست چراکه از ساعت ۱۱ حمایت‌های خوبی از برخی سهام شکل گرفت که روزنه امید رو هنوز برای ادامه روند صعودی زنده نگه داشته است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه نمی‌توان از این غافل بود ‌که این صف‌های فروش در نقطه‌های مهمی از بازار شکل گرفته است، تصریح کرد: امروز حمایت ۱/۳۸۰/۰۰۰ واحدی پیش روی شاخص کل است که در صورت از دست دادن این حمایت خیلی نمیتوان به ادامه روند صعودی دل خوش کرد.

عقیلی در ادامه گفت: درست است که انتظار زیادی برای بازدهی در سهام بزرگ نداریم، اما فشار فروش در این سهم‌ها متأسفانه به کل بازار سرایت خواهد کرد. با این وجود صف برخی از این سهام مثل خودرو امروز جمع شد.

وی در پایان گفت: امیدواریم  امروز هم این روند در بقیه سهم‌های بزرگ از جمله شستا که چشم اهالی بازار به آن است ادامه داشته باشد و ازنیمه دوم بازار  که از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه آغاز می شود، شاهد بازگشت تقاضا به بازار باشیم.

کد خبر: ۶۱٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha