۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
شب یلدا خدمات تلویزیون های اینترنتی رایگان می شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

شب یلدا خدمات تلویزیون های اینترنتی رایگان می شود

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: شب یلدا خدمات سرگرمی تلویزیون‌های اینترنتی برای مردم رایگان می‌شود.

به گزارش بازار، آذری جهرمی در حاشیه جلسه کمیسیون صنایع و معادن درباره اینکه آیا اینترنت رایگان برای مردم تدارک دیده شده است تا مردم شب یلدای مجازی داشته باشند؟ افزود: در ستاد ملی کرونا این کارگروه اختصاصی که برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است در این خصوص صحبت شد، اما باتوجه به اینکه اعتبارات لازم برای رایگان کردن اینترنت به اپراتورها پرداخت نشده است این موضوع فراهم نشد، اما جمع بندی‌ها بر این بود که بخش خدمات سرگرمی تلویزیون‌های اینترنتی رایگان شود که قرار است در شب یلدا تلویزیون‌های اینترنتی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد.

وی گفت: البته با اپراتورها نیز صحبت می‌کنیم تا اگر خودشان بتوانند بسته‌های ویژه‌ای را طراحی کنند که اگر در این خصوص نیز خدماتی ارایه شود، اعلام می‌شود.

آذری جهرمی همچنین درباره حضور خود در کمیسیون صنایع و معادن افزود: برای بررسی بودجه‌های ارایه شده توسط دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیسیون حضور یافتم و گزارش کاملی از وضعیت بودجه و رویکردهای بودجه ۱۴۰۰ در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ارایه کردم و به سوال نمایندگان نیز در این خصوص پرداختم.

وی گفت: از سال ۹۲ که دولت بحث توسعه شبکه ملی اطلاعات را در نظر داشت بخش زیرساخت‌های ما ۷۳ درصد اعتبارات را به خود اختصاص می‌داد، اما در بودجه ۱۴۰۰ سهم بخش زیرساختی مان به ۳۰ درصد رسیده است و در مقابل بحث کاربردهای شبکه ملی اطلاعات که تقریبا در بودجه سال ۹۲ و ۹۳ صفر بود امسال به ۲۶ درصد رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: توسعه صنعت فضایی یکی از حوزه‌هایی بود که مورد توجه قرار گرفته و شبکه ملی اطلاعات نیز ۵۷ درصد کل اعتبارات به خود اختصاص داده است که البته سرفصل شبکه دولت الکترونیک و توسعه ارتباطات در مناطق محروم نیز همه ذیل ۵۷ درصد دیده شده است.

آذری جهرمی گفت: ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای برنامه‌های خود از سازمان برنامه و بودجه و دولت درخواست کرده بودیم که با ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان موافقت کردند و به عنوان برنامه در مجلس آمده است که اگر به قانون تبدیل شود براساس همان عمل می‌کنیم.

۵ هزار روستای کشور ارتباطات اینترنتی ندارند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۵ هزار روستای کشور ارتباطات اینترنتی ندارند که در این خصوص همکاران ما شبانه روزی تلاش می‌کنند.

آذری جهرمی در حاشیه جلسه کمیسیون صنایع مجلس درباره گسترش شبکه آموزش کشور به ویژه برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم افزود: اکنون ۴۰ هزار روستایی به اینترنت متصل هستند.

وی گفت: ما در کنار این ۴۰ هزار هکتار اخباری از این ۵ هزار روستا نیز می‌شنویم که ارتباطات اینترنتی ندارند، اما برنامه‌های ویژه ما بر این است و شبانه روزی کار می‌کنیم که تا پایان امسال بحث اتصال همه روستاهای کشور به اینترنت به اتمام برسد.

آذری جهرمی افزود: کار سختی است و در زمستان کارکردن همکاران ما در ارتفاعات روستایی که مجبورند در زمستان در ارتفاعات کار کنند، دشوار است، اما روز به روز تلاش می‌کنند که این کار انجام شود و اخبار آن را نیز اعلام می‌کنند.

وی گفت: رسانه‌ها در کنار اطلاع رسانی موضوع نداشتن اینترنت در برخی از روستاها این تلاش همکاران ما برای اتصال روستاها به اینترنت به ویژه در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، آذربایجان غربی، کردستان و زنجان را نیز بدهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بحث دیگر در این خصوص دانش آموزانی هستند که تبلت ندارند و دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای این کار لازم است که این ۳ برابر کل اعتباراتی است که برای وزارت ارتباطات داده شده است طبیعتا این از بودجه وزارت ارتباطات قابل تامین نیست ضمن اینکه تامین آن وظیفه وزارتخانه هم نیست؛ ما پیگیری‌هایی کردیم و در لایحه بودجه پیشنهاد کردیم، اما به دلیل محدودیت منابع لحاظ نشد.

آذری جهرمی گفت: در کمیته اقتصادی ستاد ملی کرونا پیشنهاد دادیم که دو میلیون تبلت تهیه شود و منابع آن نیز بخشی از منابع اختصاص یافته به کرونا تخصیص پیدا کند و برخی نیز از منابع صرفه جویی وزارت آموزش و پرورش تامین شود که هم اکنون مدارس تعطیل و از این طریق قابل تامین است و بخشی نیز به عنوان سرمایه گذاری با حضور بخش خصوصی تامین شود که در واقع یکی از موضوع‌های جلسه امروز ما نیز همین بود و پیگیری می‌شود.

کد خبر: ۶۰٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha