۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
طرح آب رایگان شامل چه کسانی می‌شود؟
وزیر نیرو پاسخ داد

طرح آب رایگان شامل چه کسانی می‌شود؟

اردکانیان، وزیر نیرو گفت: در شش ماه آینده باید طرح آب رایگان اجرایی و پرمصرفان نیز باید خود را به مشترکین کم مصرف تبدیل کنند، زیرا در زمان اوج مصرف قیمت آب افزایش خواهد یافت.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان امروز در هفته سی و دوم پویش الف ب ایران و آیین افتتاح ۱۴ پروژه در ۳ استان افزود:افتتاح پروژه‌های انجام شده به معنای زمان کوتاه تحقق وعده‌های داده شده به مردم و مسئولین است به ویژه در سال جهش تولید که طرح‌های آب و برق نقش موثری در تامین زیر ساخت‌های تولید دارند.

وی با بیان اینکه ۸۷ طرح دیگر تا تکمیل ۲۵۰ طرح وعده داده شده باقی مانده است گفت:از ابتدای سال تاکنون بطور متوسط روزانه یک پروژه بزرگ و عمده در صنعت آب و برق کشور به مدار بهره برداری وارد شده و خواهد شد.

وزیر نیرو ادامه داد: امیدواریم با همکاری همه بخش‌های دولتی و خصوصی که در تامین منابع مالی نقش موثری دارند، اجرا و بهره برداری از پروژه‌ها در کاملترین شکل خود محقق خواهد شد.

اردکانیان با اشاره به برخورداری ۵۸۰ روستا با جمعیت ۴۵۵ هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت در قالب این پویش افزود: از ۲۵۰ طرح صنعت اب و برق، ۲۰۰ پروژه ساخت و سازی و ۵۰ طرح سازوکاری است که این‌ها نقش موثری در سرعت گرفتن اجرای پروژه‌ها، کم کردن هزینه‌ها و تسهیل خدمات رسانی به مردم وافزایش راندمان تاسیسات و سرمایه گذاری‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح برق امید و تخفیف صد درصدی در قبوض برق مشترکین ادامه داد: هدف از اجرای این طرح کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق در زمان اوج مصرف است که در این راستا طرح آب رایگان نیز با تصویب هیئت دولت اجرایی خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه مشترکینی که یک سوم الگوی مصرف آب مصرف کنند مشمول طرح آب رایگان می‌شوند ادامه داد: هم اکنون ۴ میلیون نفر مشترک آب مشمول طرح تخفیف صد درصدی آب هستند مشترکین پرمصرف نیز می توانند با آموزش‌های لازم از شرایط پرمصرفی فاصله بگیرند.

اردکانیان گفت: در ۶ ماه آینده باید طرح آب رایگان اجرایی و پرمصرفان نیز باید خود رابه مشترکین کم مصرف تبدیل کنند، زیرا در زمان اوج مصرف قیمت آب افزایش خواهد یافت.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه ۴۰ سال پیش نیروگاه‌های برق توسط کشورهای مختلف خارجی در ایران ساخته و بهره برداری میشد افزود:هم اکنون در کشور علاوه بر ساخت و بهره برداری، ارتقاء ظرفیت نیز در کشور انجام می شود.

وی با اشاره به افتتاح هشت پروژه سهم استان خراسان رضوی، پنج پروژه برای سمنان و یک پروژه نیز در استان کردستان گفت: طرح‌های آماده در استان خراسان رضوی، شامل افزایش پست ۱۳۲ کیلوولت بوعلی و خواجه ربیع، پارک آموزشی انتقال و فوق توزیع، افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت موبیل ترشیز، نیروگاه بادی ۰.۶۶ مگاواتی خرگرد، دو نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در مشهد، آبرسانی به ۴۲ روستا و برق‌رسانی به دو روستا است.

اردکانیان با اشاره به ۱۴ پروژه صنعت آب و برق به ارزش ۲۶۷ میلیارد تومان در ۳ استان خراسان رضوی، سمنان و کردستان ادامه داد: برق‌رسانی به یک روستا، پست ۶۳.۲۰ کیلوولت امیرکبیر، نوسازی پست ۶۳ شاهرود، واریانت خط ۴۰۰ کیلوولت علی‌آباد و توسعه، احداث، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع ۵ پروژه آماده افتتاح در استان سمنان هستند.

وی گفت: ارتقای ظرفیت نامی نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج به ظرفیت ۲۵ مگاوات تنها پروژه آماده افتتاح در استان کردستان است که فردا با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو در قالب سی و دومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح می‌شود.

وزیرنیرو ادامه داد: این پروژه‌ها با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش خاموشی‌های ناخواسته، تامین برق پروژه مسکن مهر، ایجاد ظرفیت جدید برق رسانی، رضایتمندی مشترکان، صرفه‌جویی در آب و گاز و برق‌رسانی به ۴۵ خانوار جمعیت روستایی به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر: ۶۰٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha