۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۵
شرکتها به دنبال انرژی ارزان برای استخراج بیت کوین
با وجود داشتن چین در سهم عمده هش ریت؛

شرکتها به دنبال انرژی ارزان برای استخراج بیت کوین

از آنجا که چین با انرژی برق ارزان و دستگاههای ماینر به صرفه توانسته به قدرت بزرگ در زمینه رمز ارزها تبدیل شود، اما شرکتهای دیگر هم در اندیشه رقابت با آن هستند.

بازار؛ گروه بورس: سایت «بین کریپتو» نوشت: شرکت های استخراج کننده  ارزهای دیجیتال به دنبال قدرت ارزان در قلب آمریکا هستند تا اقتصاد را شروع کنند و حاشیه سود خود را گسترش دهند. در حالی که چین سهم اصلی نرخ هش ریت بیت کوین را کنترل می کند، برخی از شرکت ها برای دستیابی به انرژی ارزان در رقابت استخراج به دنبال منطقه اقتصادی آمریکا هستند.

اخیرا استارتاپی به نام کرساینتیفیک (Core Scientific) با مزارع استخراج در کارولینای شمالی، کنتاکی و جورجیا، که دارد؛ بیش از ۲۳ میلیون دلار برای استخراج بیت کوین جمع کرد.  در حالی که با قیمت های فعلی، پاداش بلوک حدود ۱۲۵ هزار دلار است، بسیاری از مدعیان همه در تلاشند تا آن میزان بلوکی را بدست آورند.

بنابراین، شرکت هایی مانند کرساینتیفیک برای اینکه بتوانند از نظر انرژی و سودآوری بالا  همچنان باقی بمانند، باید انرژی ارزان پیدا کنند. این شرکت نوپا در آمریکای میانه در جستجوی یافتن میزان کیلووات ساعت مقرون به صرفه بوده در حالیکه به اشتغالزایی هم کمک کرده است. چراکه با بیکاری بالا از بحران کووید ۱۹، این مشاغل جدید با استقبال روبرو شده اند.

نکته مهم، استخراج بیت کوین در ایالات متحده از نظر استراتژیک در سطح کلان مد نظر است. درحالی که چین در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از هش ریت بیت کوین را در اختیار دارد. اگرچه دولت چین مقررات رمزنگاری را تنظیم کرده است، اما در بخش مزارع کشاورزی (برای استخراج) تقریباً موارد دست نخورده باقی مانده است. در عین حال که هیچ مانعی وجود ندارد که دولت چین تمام کشاورزان پراکنده بیت کوین چین را تحت کنترل خود درآورد.

 از طرفی  باید اشاره کرد در اختیارد اشتن قدرت در اختیار تعداد بسیار کمی،  با یک حمله می تواند شبکه بیت کوین را فلج کند. معاملات دیگر به درستی تأیید نمی شوند و واحد تجاری "هزینه مضاعفی" را متحمل میشود.

اما استخراج کنندگان رمزنگاری چینی بیشترین سود را دارند. آنها به قدرت ارزان و تواناییهای عظیم تولید دسترسی دارند. تهیه دستگاه ماینر ASIC که از کارآیی بیشتری و مقرو ن به صرفه تر نسبت به سکوهای استخراج سنتی برخوردار است، می تواند عامالی باشد تا چین بیشترین کنترل را در اختیار بگیرد، به طوری که در نمودار زیر هم مشخص است:

                                           متوسط سهم ماهانه کل نرخ هش (hashrate) کشورها

 

 اما با این حال  همچنان رقابت در کار وجود د ارد. کرساینتیفیک، برای تلاش و همسان سازی نرخ های پایین دلار که چینی ها به آن دسترسی دارند، با شرکت های برق در پنج ایالت مختلف معامله کرده است. این شرکت همچنین با تولید کنندگان ماینینگ ریگ، (تجهیزات سخت‌افزاری قدرتمند برای استخراج رمزارزها است) چینی به توافق رسیده است.

همانطور که مشخص شد، کرساینتیفیک تنها یک شاخه از یک طرح بزرگ است. در عین حال سازمانی به نام قوندری Foundry هم در دل کرساینتیفیک، این کار را اجرا می کند. فوندری خود یکی از شرکت های تابعه گروه ارز دیجیتال است که گفته است قصد دارد ۱۰۰ میلیون دلار برای استخراج در ایالات متحده هزینه کند.

مایک کولیر، مدیر عامل شرکت فوندری، به فورچون گفت: هجوم استخراج ارزهای دیجیتال در ایالات متحده در واقع به دلیل تلاش برای گسترش میزا ن هش ریت ایجاد شده است.

 وی افزود: تنها زمانی بیت کوین کارآمد است که در دنیا به صورت گسترده توزیع شود و غیر متمرکز باشد. از طرفی معتقد است، استخراج بیت کوین در ایالات متحده در سال های آینده ۲۵ درصد افزایش می یابد.

کد خبر: ۶۰٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha