۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
۱۰۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام ۸۰ هزار پروژه نیمه‌تمام عمرانی کافی نیست
عضو کمیسیون عمران مجلس:

۱۰۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام ۸۰ هزار پروژه نیمه‌تمام عمرانی کافی نیست

اردبیل - بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ۱۰۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام ۸۰ هزار پروژه نیمه‌تمام عمرانی کافی نیست و در این زمینه همکاری بخش خصوصی لازم است.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حال حاضر بودجه‌ای که برای سال آینده پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده از طریق اسناد خزانه اسلامی به پیمانکاران واگذار می‌شود که این موضوع سبب بروز مشکلات عدیده‌ای خواهد شد و علی‌رغم افزایش ۳۷ هزار میلیارد تومان اعتبار سال گذشته به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان برای امسال اما بخش کوچکی از پروژه‌ها می‌توانند به مرحله تکمیل برسند.

وی با اشاره به این که اختصاص این اعتبارات در سال آینده نیز به طور کامل اتفاق نخواهد افتاد گفت: به همین منظور این پروژه‌ها در انتظار بودجه خواهند ماند و برای تکمیل آن‌ها ۸۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است تا پروژه‌ها به سرانجام برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مسئله نشان دهنده لزوم همکاری بخش خصوصی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است تا بتوانیم با همکاری و مشارکت همدیگر با تأمین اعتبارات این پروژه‌ها را به سر مقصد برسانیم.

بدری ادامه داد: این که ۸۰ هزار پروژه نیمه‌تمام عمرانی در کشور داشته باشیم و هیچ پروژه جدیدی را آغاز نکنیم باز هم نیازمند اتخاذ تصمیمات اساسی توسط دولت است تا با توجه به این مسئله در راستای ساماندهی پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی گام‌های اساسی برداشته شود.

وی اظهار کرد: بررسی لایحه مشارکت عمومی - خصوصی از برنامه‌هایی است که بالتبع آن به دنبال واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی هستیم، به شرطی که پروژه‌های دارای توجیه اقتصادی باید به بخش خصوصی واگذار شود.

کد خبر: ۶۰٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha