۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه ای برای اجرای طرح های عمرانی استفاده شود
در نشست علنی مجلس تاکید شد

منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه ای برای اجرای طرح های عمرانی استفاده شود

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشنهاد استفاده از منابع حاصل از واگذاری دارایی های سرمایه‌ای برای اجرای طرح‌های عمرانی نیاز به قانون ندارد، تاکید کرد که این مهم باید در اصلاح ساختار بودجه لحاظ شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۵ آذرماه) مجلس شورای اسلامی  در ارائه پیشنهادی درخصوص الحاق بند (الف) طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰  گفت: تمام منابع حاصل از واگذاری دارایی های سرمایه ای برای اجرای طرح های تملک دارایی سرمایه ای و ایجاد اشتغال و اجرای طرح های مطالعاتی اختصاص می دهد چرا که درآمدهای حاصل از فروش نفت خام و میعانات گازی سرمایه بین نسلی هستند و باید به فرآورده تبدیل شده تا ارزش افزوده ایجاد کنند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس یازدهم ادامه داد: اگر این منابع صرف اجرای طرح های عمرانی شود، هم نسل کنونی و هم نسل آینده می توانند از آن استفاده کنند، بنابراین در شرایط کنونی تبدیل سرمایه به سرمایه دیگر ضرورت دارد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به پیشنهاد وی افزود: در مورد نکته ای که شما به آن اشاره کردید، مبنای بحث درست است و  باید حتما انجام شود، اما شما به عنوان یک متخصص که در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس فعالیت دارید می دانید که این کار با یک تصمیم قانونی قابل اجرا نیست بلکه باید در اصلاح ساختار بودجه لحاظ شود، بنابراین باید آن را در زمان بررسی بودجه ۱۴۰۰ و برنامه پنجساله هفتم توسعه دنبال کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شما الان با کسری بودجه که از منابع پایداردارید، اگر از درآمدهای نفتی استفاده نکنید، توان پرداخت حقوق و ضرورت ها وجود ندارد، لذا اگر بخواهید این قانون را تصویب کنید، قابل اجرا نیست و باید بعد از اصلاح ساختار بودجه مورد بررسی قرارگیرد.

کد خبر: ۶۰٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha