۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
بروکراسی‌های اداری مانع توسعه گلستان/ سرمایه‌گذار کُش هستیم
نماینده مردم گرگان و آق قلا اعلام کرد:

بروکراسی‌های اداری مانع توسعه گلستان/ سرمایه‌گذار کُش هستیم

گرگان- سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: گلستان ظرفیت‌های مغفول مانده بسیاری دارد اما بروکراسی‌های اداری مانع از توسعه واقعی و جذب سرمایه‌گذار در این استان شده است.

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استقرار گمرک و راه آهن اینچه برون و تأمین زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی هزار هکتاری اترک که قابلیت تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی را داراست همه این ظرفیت‌ها می‌تواند به توسعه صادرات غیرنفتی از گلستان و دور زدن تحریم‌های کشور کمک کند اما این ظرفیت‌ها مغفول مانده‌اند.

وی به ظرفیت‌های استان در حوزه تولیدات بخش کشاورزی هم اشاره کرد و افزود: گلستان یکی از قطب‌های تولید گوشت سفید در کشور است و رتبه اول و یا دوم تولید گوشت مرغ را به خود اختصاص داده و سالانه پنج تا هفت هزار میلیارد ریال گردش مالی در این حوزه را شاهد هستیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین گلستان رتبه دوم تولید گندم کشور را داراست و سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در استان تولید می‌شود.

وی به ظرفیت‌های استان در حوزه پرورش آبزیان، پرورش میگو و ماهیان خاویاری و ... هم اشاره و تصریح کرد: امکانات و شرایط برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشاورزی (باغداری، زراعت، آبزی پروری، دام و طیور و ...)  در استان فراهم است و سرمایه‌گذاران زیادی آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری دارند اما ما سرمایه‌گذار کُش هستیم.

سنگدوینی با تأکید بر اینکه راه نجات استان توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است، ادامه داد: استان ما مستعد سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف است و هیچ استانی به مانند گلستان تمام ظرفیت‌ها را یکجا و باهم ندارد اما بروکراسی‌های اداری مانع از توسعه واقعی و جذب سرمایه‌گذار در این استان شده است.

کد خبر: ۶۰٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha