۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
ونزوئلا هم به استخراج بیت کوین روی آورد

ونزوئلا هم به استخراج بیت کوین روی آورد

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که کشورش برای دور زدن تحریم های آمریکا از تمام ارزهای دیجیتالی جهان استفاده خواهد کرد.

بازار؛ گروه بورس: کوین تلگراف در گزارشی نوشت: نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که کشورش برای دور زدن تحریم های آمریکا از تمام ارزهای دیجیتالی جهان استفاده خواهد کرد.

بر اساس یک گزارش تحقیقاتی انجام شده توسط وب‌سایت ران‌ران. ای‌اس، ونزوئلا قصد دارد به منظور دور زدن تحریم های وضع شده توسط آمریکا استفاده از بیت کوین را برای پرداخت هزینه های کالاهای وارداتی خود افزایش دهد.

پرداخت بیت کوین به کشورهای دوست

این وب‌سایت، که توسط نلسون بوکاراندا خبرنگار و پژوهشگر تأسیس شده، اعلام کرد افراد ناشناسی وابسته به بانک مرکزی ونزوئلا مدعی شدند که "پرداخت ها به شرکت های مستقر در کشورهای دوست مانند ایران و ترکیه با استفاده از بیت کوین صورت گرفته‌اند. "

پرداخت ها به شرکت های مستقر در کشورهای دوست مانند ایران و ترکیه با استفاده از بیت کوین صورت گرفته‌اند

جایگزینی رمز ارز دولتی پترو با بیت کوین و اتریوم

گرچه محتویات این اقلام وارداتی مشخص نیست، اما ایران و ترکیه در حال حاضر غذا و سوخت را در عوض طلا به این کشور عرضه می‌کنند.

دولت نیکلاس مادورو پترو، یک رمز ارز دولتی ظاهراً دارای پشتیبانی نفتی، را از سال ۲۰۱۸ که این ارز دیجیتالی معرفی شد، به عنوان یک کالای واسطه‌ای در معاملات بین‌المللی و داخلی توسعه داده است. با این حال، استقبال ضعیف از پترو این کشور را مجبور کرد به دنبال دیگر رمز ارزها از جمله بیت کوین و اتریوم برود.

دارایی های دیجیتالی به عنوان ابزاری برای دور زدن تحریم ها

مادورو در ماه سپتامبر علناً تهدید کرد که از بیت کوین و دیگر دارایی های دیجیتالی به عنوان ابزاری برای دور زدن تحریم ها استفاده می‌کند و اعلام کرد که دولتش از "تمام رمز ارزهای جهان، دولتی یا خصوصی، برای تجارت داخلی و خارجی استفاده می‌کند. "

مادورو تهدید کرد که از بیت کوین و تمام رمز ارزهای جهان و دیگر دارایی های دیجیتالی به عنوان ابزاری برای دور زدن تحریم ها استفاده می‌کند

قانون‌گذاری برای استفاده از ارزهای دیجیتال در ونزوئلا

 ونزوئلا نیز اخیر قانون ضد مسدودسازی را به تصویب رساند و قدرت های اجرایی بیشتری را برای دور زدن تحریم های تحمیل شده بر این کشور اعطا کرد، و در یکی از مصوباتش خلق یا کاربرد هرگونه دارایی دیجیتالی را به عنوان یک ابزار پولی مجاز دانست.

در ماه نوامبر و پیرو افزایش وابستگی کشور به رمز ارزها، دولت ونزوئلا "مرکز تولید دارایی های دیجیتالی" را راه‌اندازی کرد، که در واقع یک مرکز استخراج بیت کوین است.

هفته اخیر دولت ونزوئلا بازار مبادلات رمز ارز خود را راه‌اندازی کرد که با حمایت "کمیته ملی نظارت بر فعالیت های ارزی دیجیتالی" به شهروندان اجازه می‌دهد بولیوارهایشان را با بیت کوین مبادله کنند. ایران نیز در راستای کاهش فشار بر اقتصاد بدحالش، قانونی را اجرایی کرده که به موجب آن می‌تواند برای پرداخت هزینه کالاهای وارداتی از بیت کوین استفاده کند.

استخراج بیت کوین توسط ارتش

پیش از این نیز ارتش ونزوئلا از استخراج ارزهای دیجیتال در بحبوحه اوضاع وخیم اقتصادی این کشور خبر داده بود. این اقدام ارتش نشان می‌دهد که رژیم مادورو، همچنان برای ادامه دور زدن تحریم‌هابه ارزهای دیجیتال تکیه کرده است. ارتش ونزوئلا هدف از این کار را «تقویت و خودکفایی واحدهای ارتش ونزوئلا» عنوان کرد.

لازم به ذکر است کاهش قیمت نفت و چالش‌های سیاسی موجود در ونزوئلا باعث شده است این کشور با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کند و شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیز مشکلات این کشور را دو چندان کرده است.

کد خبر: ۶۰٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha