۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
۱۲پروژه بازآفرینی بافت‌های فرسوده در زنجان اجرا می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی زنجان:

۱۲پروژه بازآفرینی بافت‌های فرسوده در زنجان اجرا می‌شود

زنجان- بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: طی سال گذشته از محل اعتبارات طرح باز آفرینی، ۱۲میلیارد تومان برای ۱۲ پروژه استان جذب شد که این پروژه‌ها بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. 

مسعود بیات منش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در زنجان یک هزار و ۱۰۸ هکتار بافت فرسوده و سکونت‌گاه غیر رسمی وجود دارد، گفت: در چهار شهرستان استان بافت فرسوده وجود دارد که بیش از ۱۶۵ هزار نفر در این مناطق زندگی می‌کنند. 

وی با بیان اینکه هفت درصد مساحت زنجان در محدوده بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی است، اظهار داشت: ۱۱ منطقه استان در محدوده بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی است که از این تعداد هشت منطقه بافت فرسوده در شهر زنجان و مابقی درشهرستان‌های دیگر است. 

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه سرانه عمومی در این مناطق بسیار کم است، گفت: عقب ماندگی در این مناطق بسیار محسوس است و سرانه عمومی برای هر نفر در این مناطق تنها ۳.۵ متر مربع است. 

بیات منش با بیان اینکه شرکت باز آفرینی ایران با تخصیص اعتباراتی از سال ۹۶ اقدامات خوبی را در مناطق بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی اجرا می کند، تاکید کرد: از سال ۹۶ تاکنون هم بیش از دو هزار ۶۰۰ تن آسفالت ریزی دراین مناطق انجام شده و برای این میزان بیش از ۶۵۰ میلیون تومان هزینه شده است. 

وی ابراز کرد: طی سال گذشته از محل اعتبارات طرح باز آفرینی ۱۲میلیارد تومان برای ۱۲ پروژه در استان جذب شد که این پروژه ها بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. 

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: در شهرستان قیدار هم سه طرح ساماندهی محله سرچشمه، بازآفرینی  مجموعه قیدار نبی و طرح های رو بنایی توسط اداره راه و شهرسازی اجرا خواهد شد. 

بیات منش تصریح کرد: باز آفرینی مجموعه قیدار نبی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و شهرداری قیدار اجرا می‌شود.

کد خبر: ۶۰٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha