۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
نقش پر رنگ ایران در سازمان جهانی دریانوردی

نقش پر رنگ ایران در سازمان جهانی دریانوردی

جمهوری اسلامی ایران توانست برای دومین سال، اکثریت آرا را برای کرسی نایب رئیسی کمیته همکاری‌های فنی سازمان بین المللی دریانوردی بدست آورد و این جایگاه را برای سال ۲۰۲۱ نیز از آن کشورمان کند.

به گزارش بازار، ماندانا منصوریان نایب رئیس ایرانی کمیته همکاری‌های فنی سازمان بین المللی دریانوردی وابسته به سازمان ملل متحد، ارائه کمک‌های فنی و آموزشی به کشورهای در حال توسعه را از اولویت‌های دوره جدید فعالیت این نهاد بین المللی اعلام کرد.

منصوریان نماینده ایران در سازمان بین المللی دریانوردی وابسته به سازمان ملل متحد که مقر ان در لندن است در مصاحبه مجازی گفت: در هفتادمین نشست کمیته همکاری‌های فنی این سازمان جهانی جمهوری اسلامی ایران توانست برای دومین سال پی در پی اکثریت آرا را برای کرسی نایب رئیسی این کمیته تخصصی بدست آورد و این جایگاه را برای سال ۲۰۲۱ نیز از آن کشورمان کند.

منصوریان کمیته همکاری‌های فنی را برای جمهوری اسلامی ایران همچون دیگر کشورها بسیار با اهمیت دانست و گفت: با حضور در این جایگاه می‌توان نقش موثرتری در ارائه کمک‌های فنی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای ۱۷۴ کشور عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران ایفا کرد.

نماینده ایران در سازمان جهانی دریانوردی، در اختیار داشتن جایگاه در یک نهاد تخصصصی وابسته به سازمان ملل متحد را در دومین سال پی در پی توسط نماینده جمهوری اسلامی ایران با اهمیت خواند و افزود: موفقیت ایران بار دیگر نقش پر رنگ کشورمان را در مجامع بین المللی به تصویر کشیده است و جا دارد این موفقیت را به ملت ایران و همکاران تبریک بگویم.

منصوریان با بیان اینکه سازمان جهانی دریانوردی یا آیمو یکی از مجموعه‌های تخصصی سازمان ملل متحد است افزود: این نهاد تخصصی در قانونگذاری برای کشتیرانی‌های بین المللی با هدف کشتیرانی امن، ایمن و کارآمد و پایدار در اقیانوس‌های پاک فعالیت می‌کند.

نایب رئیس ایرانی کمیته همکاری‌های فنی سازمان جهانی دریانوردی درباره وظیفه این کمیته افزود: این کمیته در حوزه مهم همکاری‌های فنی و ارائه کمک‌های فنی و آموزشی فعالیت می‌کند.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی چه در دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه جهانی دریانوردی و دانشگاه حقوق دریایی مالتا ویا سایر موسسات اموزشی همچون لوهاور فرانسه، آیپر و ای. ام. اس. اس. یی. آ در ایتالیا را از جمله مسئولیت‌های کمیته همکاری‌های فنی عنوان کرد و گفت: با همکاری‌های فنی و آموزشی به ویژه می‌توان به کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته کمک کرد.

منصوریان افزود: جایگاه و اهمیت کمیته همکاری‌های فنی به گونه‌ای است که با هر چهار کمیته دیگر این نهاد تخصصی بین المللی ارتباط موضوعی و تنگاتنگ دارد و می‌تواند در سایر ارکان نیز نقش آفرینی موثر داشته باشد.

کد خبر: ۶۰٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha