۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
آگاهی مودیان مالیاتی از حقوق و تکالیف خود موجب شفافیت اقتصادی می‌شود
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی:

آگاهی مودیان مالیاتی از حقوق و تکالیف خود موجب شفافیت اقتصادی می‌شود

تبریز- مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: آگاهی مودیان مالیاتی از تکالیف و وظایفشان، موجب شفافیت اقتصادی و توسعه چرخه اقتصاد خواهد شد.

به گزارش بازار، غلامرضا شریفی روز دوشنبه در گفتگویی اظهار کرد: در همین راستا، آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه مالیات، همواره از برنامه‌های اصلی سازمان امور مالیاتی بوده و کارکنان و مدیران در تمام سطوح اداری برای اجرای این برنامه‌ها به شیوه های مختلف آمادگی دارند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر توجه داوطلبانه مودیان به تکالیف قانونی، گفت: تحقق این امر، در گرو آشناسازی مودیان با حقوق قانونی خود و جلب اعتماد آنان نسبت به پایبندی به تمامی ارکان نظام مالیاتی است.

شریفی، مودی مداری همراه با وصول با اصول را سیاست اصلی نظام مالیاتی دانست و تأکید کرد: مودیان مالیاتی ذینفعان اصلی نظام مالیاتی هستند و اراده سازمان امور مالیاتی جهت صیانت از حقوق آنان در قالب ابلاغ سند منشور حقوق مودیان و سیاست مودی مداری و وصول با اصول، تبلور یافته است.

وی، عدم اشراف و آشنایی مودیان مالیاتی به حقوق و تکالیف مالیاتی را زمینه ساز بسیاری از مشکلات اقتصادی دانست و افزود: بدون شک با آشنا شدن مودیان مالیاتی نسبت به حقوق و تکالیف مالیاتی خود، ضمن صیانت از منافع شخصی و شغلی مودیان می‌تواند اقدامی جدی در حمایت از دولت و ملت در زمینه وصول درآمدهای مالیاتی و در نتیجه آبادانی کشور باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان‌شرقی، با بیان اصول شش گانه منشور حقوق مودیان مالیاتی مصوب سازمان، اظهار داشت: برخورداری از خدمات مالیاتی مطلوب و رفتار عادلانه، کسب اطلاع و راهنمایی، پایبندی به اصل رازداری و حفظ حریم خصوصی و حق اعتراض، شکایت و تجدید نظرخواهی را از محورهای اساسی حقوق مودیان تلقی می شود.

شریفی، رسالت اصلی نظام مالیاتی را شکوفایی اقتصاد کشور دانست و خاطرنشان کرد: رسالت اصلی نظام مالیاتی، تمکین ۱۰۰درصدی مودیان مالیاتی به تکالیف قانونی در امر مشارکت و همیاری برای ساختن اقتصاد کشور می باشد.

کد خبر: ۶۰٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha