۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
ضرورت ایجاد تمرکز در نظام تامین اجتماعی کشور
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد

ضرورت ایجاد تمرکز در نظام تامین اجتماعی کشور

شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نتایج نشست هم اندیشی با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بحث ضرورت ایجاد تمرکز در نظام تامین اجتماعی کشور و فراگیر شدن فعالیتهای مربوط به این نظام و ‌نیز تقویت و تاسیس پایگاه اطلاعات ملی ایرانیان و همچنین لایحه بودجه با رییس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این مطلب گفت : هم اکنون در یک نقطه کانونی از سال برای تنظیم بودجه سال ۱۴۰۰ کشور هستیم و دولت محترم لایحه بودجه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است. طبیعتا تعامل سازنده بین نمایندگان محترم مجلس و دولت در جهت تصویب این بودجه می تواند کمک شایان توجهی به حل مشکلات کشور در سال ۱۴۰۰ باشد. همچنین در نشستی که شورای هماهنگی سران قوا هفته های پیش با مقام معظم رهبری داشتند دو موضوعی که ارتباط مستقیم با کمیسیون اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشت را از معظم له شنیدیم.

وی افزود: یکی از این دو موضوع بحث ضرورت ایجاد تمرکز در نظام تامین اجتماعی کشور و فراگیر شدن فعالیتهای مربوط به این نظام و نیز تقویت و تاسیس پایگاه اطلاعات ملی ایرانیان بود.

وی افزود: امروز در جلسه هم اندیشی هم که به ابتکار ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و هیات رییسه و اعضای کمیسیون اجتماعی برگزار شد درباره این سه موضوع مهم با یکدیگر گفت و گو کردیم.

شریعتمداری افزود: بدون تردید تعامل هرچه بیشتر با نمایندگان در جهت حل مشکلات چه در حوزه های مشکلات منطقه ای وملی می تواند مردم کشور ما را در شرایط مطلوب تر زندگی قراردهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در مفهوم یارانه ها به  معنی عام کلمه در مجموعه بودجه سالجاری حدود ۲ هزار و ۱۱۶ میلیارد منابع پیش بینی شده که البته بخش قابل ملاحظه ای از  آن  به کمک به صندوق های بازنشستگی باز می گردد که این صندوق ها بتوانند طرح همسان سازی و متناسب سازی حقوق را که در سالجاری با کمک دولت به اجرا درآمد  در سال ۱۴۰۰ هم به کفایت ادامه دهند و با رفع نقایص آن در تامین نیازهای جامعه بازنشستگان کشور قدمهای موثری را بردارند. همینطور با افزایش ۳۷ درصدی منابع اعتباری در حوزه رفاه برای مددجویان و هم کلیه کسانی که از خدمات دولت در حوزه های مربوط به معلولین و آسیب های اجتماعی برخوردار هستند در لایحه امروز شاهد آن هستیم امیدواریم با تعامل مجلس این رقم هم به تصویب نمایندگان برسد و بتوانیم خدمات بهتری را در سال آینده  ارایه کنیم.

وی تصیح کرد : البته نیازهای جامعه معلولین کشور با توجه به قانون مترقی افراد دارای معلولیت و همینطور نیازهای جامعه نیازمند کشور خصوصا آنهایی که مددجویان بهزیستی و کمیته امداد هستند و افراد تحت پوشش بالاتر از آن چیزی است که امروز توان و مقدورات کشور اجازه می دهد تا به آن بپردازیم. تلاش این است که با بالا بردن حداکثر توان دولت و مجلس بتوانیم این اهداف را بیش از آن چه  که باید در بودجه سال ۱۴۰۰ محقق کنیم.

مهدی عیسی زاده رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم  درباره نتایج این نشست مشترک  گفت: همه ساله در آستانه ورود لایحه بودجه به مجلس نشست های مشترکی را با سازمانها و وزارتخانه ها داریم.

وی افزود : امروز هم علاوه بر بررسی بند به بند لایحه بودجه، پیشنهادات سازمانها را  هم مورد بررسی قرارمی دهیم. تاکنون بیش از ۲۰۰ پیشنهاد را که در راستای محرومیت زدایی، هدفمند کردن یارانه ها و حمایت از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد به کمیسیون اجتماعی مجلس واصل شده است بررسی کردیم.

 عیسی زاده افزود : با تعاملات ویژه ای که بین وزارتخانه و سازمانهای تابعه با کمیسیون اجتماعی وجود دارد امیدواریم امسال جمع بندی خوبی از بودجه داشته باشیم و نویدی برای مردم عزیز و بویژه کسانی که مورد حمایت مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند باشیم.

کد خبر: ۶۰٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha