۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
افزایش قیمت پوند با خوش‌بینی به مذاکرات برگزیت

افزایش قیمت پوند با خوش‌بینی به مذاکرات برگزیت

پوند با خوش‌بینی به مذاکرات برگزیت نگاه می‌کند.

به گزارش بازار، پوند انگلیس در برابر دلار و یورو افزایش یافت به این امید که انگلیس و اتحادیه اروپا پس از تصمیم خود برای تمدید مذاکرات بیش از مهلت یکشنبه، توافق تجارت آزاد را تأمین کنند.

 پیش از نشست فدرال رزرو ایالات متحده که روز چهارشنبه به پایان می رسد، جایی که انتظار می رود سیاست گذاران خریدهای خزانه داری با بازده بیشتری را در اختیار داشته باشند، دلار نزدیک به پایین ترین سطح ۵/۲ ساله اش در برابر همتایان اصلی معامله شد.

برخی تحلیلگران هشدار می دهند که ممکن است روند صعودی پوند دوام نیاورد، زیرا انگلیس و اتحادیه اروپا بارها و بارها تلاش کرده اند تا اختلافات خود را کاهش دهند و همچنان این خطر وجود دارد که تجارت و معاملات بدون توافق به هرج و مرج کشیده شود.

به گفته یک استراتژیست ارشد ارز: این حرکت صعودی در پوند موقتی است، اما هنوز مشخص نیست که می توان از سناریوی عدم توافق جلوگیری کرد. ممکن است یک معامله جزئی با توافق برای مذاکره بیشتر در سال آینده، پوند را نجات دهد، اما هر چیز کمتری منجر به فروش مجدد می شود.

پوند انگلیس با ۰.۷۲ درصد جهش به ۱.۳۳۱۱ دلار رسید که بیشترین رشد یک روزه از اول دسامبر است.

در برابر یورو، پوند با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۹۱.۱۰ پنس رسید.

یورو با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۱.۲۱۳۳ دلار رسید.

دلار در ۱۰۴.۰۴ ین، تغییر کمی داشت.

روز یکشنبه لندن و بروکسل توافق کردند که علی رغم از دست دادن آخرین مهلت مقررخود برای جلوگیری از خروج آشفته انگلیس از اتحادیه اروپا در پایان ماه، در روزهای آینده برای رسیدن به توافق تجاری تلاش بیشتری کنند.

انگلیس به طور رسمی در ژانویه اتحادیه اروپا را ترک کرد، اما از آن زمان در دوره گذار قرار دارد که در طول آن مدت همچنان در بازار واحد اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی باقی مانده است، به این معنی که قوانین تجارت و مسافرت ثابت مانده است.

همه اینها در ۳۱  دسامبر به پایان می رسد و اگر تا آن زمان توافقی نباشد که حدود ۱ تریلیون دلار در تجارت سالانه از تعرفه ها و سهمیه ها محافظت کند، مشاغل هر دو طرف به شدت متضرر می شوند، اما تحلیل گران هشدار می دهند پوند انگلیس نسبت به یورو در معرض فروش بیشتر است.

دلار، که اخیراً نیز تحت فشار فروش قرار گرفته است، به دلیل جلسه سیاسی فدرال رزرو، هفته مهمی را پشت سر می گذارد.

براساس محاسبات رویترز و اطلاعات کمیسیون معاملات آتی کالا که روز جمعه منتشر شد، موقعیت کوتاه خالص دلار آمریکا در آخرین هفته، به بالاترین حد از اواخر سپتامبر صعود کرد.

شاخص دلار در برابر سبد شش ارز اصلی در ۹۰.۷۷۵، نزدیک به پایین ترین سطح ۵/۲ سال قرار گرفت.

سرمایه گذاران با توجه به انتظارهای بهبود جهانی به دنبال اخبار مثبت واکسن ویروس کرونا و امیدها برای محرک بیشتر ایالات متحده که باید تمایل ریسک بازار را افزایش دهد، دلار را فروخته اند.

اولین محموله های توزیعی واکسن ویروس کرونا در سراسر ایالات متحده آغاز شده است. علاوه بر این، پس از آنکه رویترز گزارش داد طرح حمایتی ۹۰۸ میلیارد دلاری جهت تلاش برای تصویب، تقسیم به دو می شود و می تواند از اوایل روز دوشنبه معرفی شود، امید بیشتری برای محرک مالی وجود دارد.

همچنین دلار به دلیل انتظارها برای پایین ماندن نرخ بهره ایالات متحده برای مدت طولانی تحت فشار است.

به نقل از مدیر اقتصاد بانک ملی استرالیا در سیدنی: این روند سکولار به میزان زیادی از ضعف دلار آمریکا باقی مانده است.

در جای دیگر، یوآن به ۶.۵۳۸۴ رسید، در حالی که تاجران از اقدامات بانک خلق چین برای کاهش سرعت ورود سرمایه و کاهش فشار روی ارز آن کنار رفتند.

دلار استرالیا در۰.۷۵۴۰ دلار کمی تغییر کرد. صورتجلسه بانک مرکزی در روز سه شنبه می تواند سرمایه گذاران را وادار کند که برای کاهش پول اضافی، امیدهای خود را کاهش دهند.

در آن سوی دریای تاسمن، دلار نیوزلند پیش از داده های پیش بینی شده در این هفته ثابت نگه داشته شد تا جهشی شدید در تولید ناخالص داخلی این کشور نشان دهد.

کد خبر: ۶۰٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha