۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
تولید فولاد ۲ برابر نیاز داخلی است/ نابسامانی موجود در بازار منطقی نیست
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تولید فولاد ۲ برابر نیاز داخلی است/ نابسامانی موجود در بازار منطقی نیست

عباسپور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید از آنجا که تولید فولاد در کشور دو برابر نیاز داخلی است، نابسامانی موجود در بازار منطقی نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح اله عباس پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره شیوه‌نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار فولاد، گفت: این شیوه‌نامه تا حدودی به طرح کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای ساماندهی بازار فولاد نزدیک است؛ براساس طرح مذکور تمامی محصولات زنجیره فولاد باید در بورس عرضه شود و مازاد محصولات اجازه صادرات دارند.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر تولید فولاد حدود ۳۰ میلیون تُن بوده و مصرف داخلی حدود ۱۵ میلیون تن است بنابراین نابسامانی و گرانی افسارگسیخته فولاد منطقی نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در شرایط کنونی  اگر تولیدکنندگان صنایع پایین دست، فولاد موردنیاز خود را با ارز آزاد وارد کنند، بهای تمام شده آن نسبت به تامین فولاد از داخل کشور کمتر می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با طرح تولید و توسعه زنجیره فولاد مجوزهایی مانند مچینگ و رانت حذف شده و بازار سیاه این محصول از بین می‌رود، ادامه داد: عرضه متناسب سود در طول زنجیره فولاد یکی از راهکارهای کاهش التهاب بازار فولاد است؛ مادامی‌که سود در طول زنجیره توزیع نشود مشکلات این حوزه ماندگار بوده و خام‌فروشی تداوم خواهد داشت.

کد خبر: ۶۰٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha