۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
افزایش مجدد سرایت ها و تلفات؛ در آلمان چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟
ایل جورناله بررسی کرد:

افزایش مجدد سرایت ها و تلفات؛ در آلمان چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟

علی رغم اعمال محدودیت ها در آلمان، شیب سرایت بیماری کرونا کاهش نیافته است.

بازار؛ گروه بین الملل: اخیر سایت تحلیلی ایل جورناله گزارشی با قلم «مارتینا پیوماتی» با عنوان «افزایش مجدد سرایت ها و تلفات: در آلمان چه اتفاقی در حال رخ دادن است» منتشر نموده ات. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

علی رغم اعمال محدودیت ها در آلمان، شیب سرایت ها کاهش نیافته است. از دو هفته پیش تعداد تلفات به طور مداوم بالای ۴۰۰ نفر بوده و در ۲۴ ساعت گذشته این تعداد به رقم ۵۹۸ نفر رسیده است. آنگلا مرکل آن را بهایی غیر قابل قبول خواند. حتی وزیر کشور آلمان خواستار یک تعطیلی فوری و محکم در تعطیلات کریسمس گردید.

آمارها از شکست تعطیلی سبک فعالیت ها که روز ۲ نوامبر اعمال شده بود، حکایت دارند و بر پیشگویی  مرکل مبنی بر اینکه ظرف مدت سه ماه آمار مبتلایان سه برابر می شود، صحه می گذارند. وی شکی ندارد که به تدابیر سختگیرانه تر و یک طرح تهاجمی هماهنگ به منظور مغلوب ساختن این ویروس تا ده روز نخست سال ۲۰۲۱ نیاز است.

تعطیلی کامل مغازه ها، طولانی تر کردن تعطیلات کریسمس از ۱۶ دسامبر تا ۱۰ ژانویه، اعمال محدودیت در مورد گردهمایی های خانوادگی، منع کامل رفت و آمدها راهکارهایی است که باید دنبال شود.

به نظر می رسد ورای افزایش موارد ابتلا و تلفات در موج دوم، شکاف هایی در نظام بهداشتی آلمان وجود داشته باشد. پیش از این در ماه اکتبر مرکل بحران مربوط به ادارات بهداشتی که در سراسر خاک این کشور که در خلال موج اول این اپیدمی به خوبی کار ردگیری و رصد را به انجام رسانده بودند، محکوم کرد. وی هشدار داد که آنها ممکن است دیگر قادر به دنبال کردن زنجیرۀ ابتلا نباشند.

همچنین تغییر راهبرد تشخیصی می تواند با افزایش این شیب کمک کرده باشد. اکنون آزمایش ها روی فقط افراد دارای علامت انجام می شود در حالی که این احتمال وجود دارد که بسیاری از افرادی که ممکن است مبتلا به این ویروس بوده لیکن فاقد علامت باشند، تعداد بسیاری از افراد را آلوده کرده باشند.

در ضمن ورای افزایش سرسام آور تعداد قربانیان (اگرچه میزان مرگبار بودن ۱.۵ درصدی آن کمتر از رقم ایتالیاست که حول و حوش ۳.۵ درصد است)، سن متوسط افرادی مطرح است که جدیداً مبتلا می شوند. در موج اول میزان تلفات آلمان کمترین حد در اروپا بود و اکنون کووید به ویژه افراد سالمند را هدف قرار می دهد. به گفتۀ مدیر موسسه رابرت کخ، میزان سرایت در خانه سالمندان در آلمان در مقایسه با بهار گذشته دوبرابر شده است.

کد خبر: ۶۰٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha