۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
سدهای بلوبین و مراش طی ۲سال آینده به مرحله آبگیری می‌رسد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

سدهای بلوبین و مراش طی ۲سال آینده به مرحله آبگیری می‌رسد

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، با بیان اینکه برخی از سدهای استان به مرحله بهره‌برداری نرسیده است، گفت: سدهای در دست احداث بلوبین و مراش طی دو سال آینده به مرحله آبگیری می‌رسد.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه سازگاری با کم آبی و برخوداری عادلانه از منابع آبی مورد تاکید شرکت آب منطقه‌ای زنجان است، گفت: براساس برنامه پیش بینی شده میزان صرفه جویی درمنابع آبی زیر زمینی ۲۸۹ میلیون متر مکعب بوده که ۱۸۴ میلیون متر مکعب آن از مسدود شدن چاه‌های غیر مجاز محقق خواهد شد.

وی اظهار کرد: در طرح سازگاری با کم آبی، مباحث آب‌های سطی و زیر زمینی مطرح است و اگر درخصوص آبهای زیر زمینی صرفه جویی بکنیم جزو منابع استراتژیک محسوب شده و درآینده کمتر دچار مشکل می شویم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: در خصوص آب‌های سطحی که برداشت سنتی است مشکل نداریم و تاکنون سدهایی که در حوزه آبریز قزل اوزن احداث شده قدرت تنظیم آب ۳۶۵میلیون متر مکعب را دارند.

افشاری تاکید کرد: سدهایی که در دست احداث هستند و با اتمام اجرای آن‌ها ۴۲۰ میلیون متر مکعب به سطح آب‌ها اضافه می شود و قدرت تنظیم و بهره مندی آب از حوزه سفید رود برای استان هم فراهم می شود.

وی با بیان اینکه برخی از سدهای استان به مرحله بهره مندی نرسیده است، گفت: سدهای در دست احداث بلوبین و مراش طی دو سال آینده به مرحله آبگیری می رسد و سد مشمپا هم طی سه سال آینده به مرحله آبگیری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، با بیان اینکه این استان سدهای مشمپا، بلوبین، مراش و تالوار را در دست اجرا دارد، ابراز داشت: در حال حاضر سد خاکی مشمپا  ۳۷ درصد، سد بلوبین ۶۲ درصد، سد مراش ۶۲ درصد و سد تالوار هم ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

کد خبر: ۶۰٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha