۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
واردات محصولات پتروشیمی ممنوع نیست
معاون امور صنایع وزارت صمت:

واردات محصولات پتروشیمی ممنوع نیست

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده از شرکت ها دریافت می شود ولی هنوز در تأمین اجتماعی نتوانستیم برخط اطلاعات را دریافت کنیم.

به گزارش بازار، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کمبود عرضه برخی مواد اولیه پتروشیمی در بورس کالا وجود دارد.

صادقی نیارکی افزود: واردات محصولات پتروشیمی ممنوع نبوده و سال هاست که تعرفه این محصولات ۵ درصد است.

وی اضافه کرد: این کالا جزو مزیت‌های رقابتی کشور و این واردات برای جبران کسری انجام شده است.

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت افزود: در هفته ۱۲۰ گرید پلیمری معامله می شود که از این تعداد ۷۰ گرید رقابت نمی شود یا حتی معامله در آن انجام نمی شود و حدود ۵۰ گرید رقابت می شود که کالاهایی هستند که نسبت به ظرفیت کشور کمبود داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سامانه بهین یاب وضع پی. وی. سی، پلی پروپیلن گرید فیلم، پ. پ شیمیایی، پ. پ نساجی، استایرن بوتادین و ۲EH که رقابتی در آن انجام نمی شود به مچینگ می رود.

وی گفت: سامانه بهین یاب یک (پورت) درگاه است و در حال حاضر بنگاه ها با خوداظهاری و آفلاین، حامل های انرژی شامل گاز و برق را اعلام می کنند و با پیگیری معاونت طرح و برنامه وزارت صمت مقرر شد تا تأمین اجتماعی، برق و امور مالیاتی اطلاعات را بر خط در اختیار سازمان های صمت قرار دهد ولی در حال حاضر اطلاعات، بر خط انجام نشده است و آفلاین این اطلاعات دریافت می شود.

صادقی نیارکی تصریح کرد: ۵ شهر بزرگ هنوز نتوانسته اند به سرویس برخط اطلاعات مصرف برق واحدهای تولیدی وصل شوند.

وی گفت: درخواست دریافت اطلاعات مالیاتی واحدهای تولیدی را از سال ۹۸ با مصوبه دولت به سازمان امور مالیاتی ارسال کرده ایم.

معاون امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده از شرکت ها دریافت می شود ولی هنوز در تأمین اجتماعی نتوانستیم برخط اطلاعات را دریافت کنیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ عرضه مواد پتروشیمی در کالاهای ملتهب یک میلیون و ۱۴۶ هزار تن، در سال ۹۷ یک میلیون تن، در سال ۹۸ یک میلیون و ۱۵۷ هزار تن و در ۸ ماه سال ۹۹ این عرضه یک میلیون و ۱۴۱ هزار تن بوده است.

صادقی نیارکی افزود: درباره تقاضای کالاهای ملتهب در سال ۹۶ میزان ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن، سال ۹۷ چهار میلیون تن، سال ۹۸ هم یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن و در سال ۹۹ یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن بوده است.

کد خبر: ۶۰٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha