۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
افتتاح بیش از ۸۰ درصد از ۵۰۰ مراکز کارآفرین وعده داده شده
معاون خودکفایی کمیته امداد امام(ره) اعلام کرد

افتتاح بیش از ۸۰ درصد از ۵۰۰ مراکز کارآفرین وعده داده شده

عبدالملکی، معاون کمیته اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) درباره مراکز خیرین کارآفرین گفت: در ابتدای سال این وعده را داده بودیم تا انتهای سال ۵۰۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی افتتاح خواهد شد و امروز که کمتر از سه فصل از سال گذشته است بیش از ۸۰ درصد از برنامه را عملیاتی کرده‌ایم.

به گزارش بازار، حجت الله عبدالملکی، مهم ترین رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) برای رفع فقر را توانمندسازی و ایجاد اشتغال و درآمد با ثبات برای خانواده‌های نیازمند عنوان کرد و گفت: کمیته امداد سه راهبرد در این راستا در دستور کار قرار داده است که یکی از این راهبردها توسعه همکاری فعالان کسب و کار بود.

وی افزود: با توجه به اینکه مسئله اشتغال محرومین بار بسیار بزرگ و سنگینی محسوب می‌شود و با منابعی که به صورت رسمی در کمیته امداد داریم نمی‌توانیم این بار بزرگ را به تنهایی به دوش بکشیم، از همکاری فعالان فضای کسب و کار استفاده کنیم.

معاون کمیته اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه برای اشتغال زایی در این حوزه سه گروه اصلی را مدنظر قرار دادیم، بیان کرد: خیرین کار آفرین، جهادگران کارآفرین و کارآفرینان حرفه‌ای به عنوان راهبران شغلی سه جریانی بودند که می‌توانند کمیته امداد را در این زمینه یاری کنند.

وی درباره مراکز خیرین کارآفرین گفت: در ابتدای سال این وعده را داده بودیم تا انتهای سال ۵۰۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی افتتاح خواهد شد و به عنوان محل‌هایی برای تجمع خیرین کارآفرین فعالیت خواهند کرد تا عزیزانی که به صورت خیریه قصد دارند در موضوع اشتغال محرومین نقش آفرینی کنند، در این مراکز حضور داشته باشند و فعالیت کنند. امروز که کمتر از سه فصل از سال گذشته است بیش از ۸۰ درصد از برنامه را عملیاتی کرده‌ایم و پیش بینی این است که به بیش از آنچه برنامه ریزی کرده بودیم، دست پیدا خواهیم کرد.

عبدالملکی افزود: این خیرینی که برای ایجاد شغل برای محرومین در مراکز نیکوکاری گرد هم می‌آیند، می‌توانند از خود فعالان کسب و کار، کارمندان دستگاه‌های اجرایی و دولتی، اساتید دانشگاه، اصناف و کسبه و بازار و به طور کلی همه مردم باشند.

وی درباره انواع خدماتی که این مراکز به نیازمندان ارائه می‌کنند، عنوان کرد: آموزش‌های کسب و کار، مشاوره شغلی، مشاوره حقوقی و فنی در اجرای کسب و کار، پیگیری امور اداری، کمک به تامین سرمایه و وثایق بانکی و از همه مهم تر کمک به بازاریابی و فروش است و خیلی از این موارد نیازی به سرمایه و پول از طرف خیرین عزیز ندارد.

کد خبر: ۶۰٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha