۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
ریشه برخی مشکلات در فضای کسب‌وکار رعایت نکردن قانون است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

ریشه برخی مشکلات در فضای کسب‌وکار رعایت نکردن قانون است

مشهد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ریشه برخی مشکلات در بهبود فضای کسب‌وکار، عمل نکردن به قوانین است زیرا بیشتر قوانین موجود به نفع سرمایه‌گذاران و رونق فضای کسب‌وکار است اما دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت قانون استفاده نمی‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان مصوبات کارگروه‌های مختلف یا موارد مشابه را به طور کامل اجرا نمی‌کنند و این موضوع بهبود فرآیندهای مرتبط با صدور مجوزها در فضای کسب و کار را دچار مشکل کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: مصوبات کارگروه‌های استانی که مطابق با  قوانین و مقررات و دستورالعملهای ملی است، باید اجرا شود. 

وی گفت: بخشی از پاسخ دستگاه‌های اجرایی به استعلام‌ها برای شروع یک کسب و کار یا طرح سرمایه‌گذاری فراتر از قانون است.

رسولیان افزود: فرآیندهایی که منطبق بر قوانین و مقررات ملی است اجرای آن لازم است و مدیر دستگاه باید نسبت به عدم اجرای آن پاسخگو باشد اما دستورالعملها و مقرراتی که نیاز به اصلاح دارند باید بررسی و اصلاح شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: اصلاح و تسهیل فرآیندهای مربوط به صدور مجوزها در فضای کسب و کار باید در اولویت امور قرار گیرند تا بخشی از مشکلات اقتصادی استان حل شود.

کد خبر: ۶۰٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha