۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
تردد در جاده های استان همدان ۱۵ درصد کاهش یافت
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان:

تردد در جاده های استان همدان ۱۵ درصد کاهش یافت

همدان - صادقی راد؛ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان بابیان اینکه در هشت ماه امسال ۱۱۹ میلیون تردد در جاده‌های استان همدان انجام‌شده است، افزود: ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش دارد.

صفر صادقی راد ظهر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ۲۴ آذر ماه روز ملی حمل و نقل و یکم دی ماه نیز روز ملی راهدار نامگذاری شده است، گفت: راه از سرمایه‌های ملی و مهمترین عامل توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه حمل و نقل از بخش‌های زیر بنایی اقتصاد به شمار می رود و برای توسعه اقتصادی ملی و بین المللی کارایی دارد، افزود: همدان در مسیر چند کریدور منطقه‌ای، آسیایی و بین المللی قراردارد که یکی از کریدورها شرق به غرب است.

همدان ارتباط استان‌های مرکزی و غربی را فراهم می‌کند ضمن اینکه در مسیر عتبات عالیات قرار دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه استان همدان در مسیر ترانزیت آسیا و اروپا قرار دارد و استانی‌های غربی کشور از جمله کردستان و ایلام را به پایتخت متصل می‌کند؛ افزود: همدان ارتباط استان‌های مرکزی و غربی را فراهم می‌کند ضمن اینکه در مسیر عتبات عالیات قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان همدان پنج هزار و ۱۳۰ کیلومتر انواع راه دارد که نگهداری راه‌ها از نظر حفظ سرمایه ملی، ایمنی، امنیتی و حفاظت از جان کاربران جاده‌ای حائز اهمیت است، گفت: نگهداری راه‌ها به معنی حفظ و صیانت از سرمایه ملی و استانی است و هر سال روکش آسفالت، درز گیری، لکه گیری، خط کشی و تامین روشنایی راه ها انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه هر ساله سازمان راهداری برنامه‌های مختلفی برای حفاظت از راه‌ها انجام می‌دهد، بیان کرد: اصلاح نقاط حادثه خیز از مواردی است که باید در راستای رفع آنها تلاش کنیم.

صادقی راد در ادامه به مسئله مدیریت راه‌ها در استان همدان پرداخت و با بیان اینکه در هشت ماه امسال در استان همدان ۱۱۹ میلیون تردد انجام شده است، افزود: ترددهای استان همدان در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است.

فعالیت ۷۰ دستگاه تردد شمار فعال در جاده های استان همدان
وی با اشاره به اینکه ۷۰ دستگاه تردد شمار فعال در جاده های استان همدان وجود دارد، ادامه داد: پرترددترین محور استان همدان مربوط به محور همدان به کرمانشاه به صورت رفت و برگشت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه تردد استان همدان در محور خروجی ۱۱ میلیون و ۱۴۱ مورد بوده است، بیان کرد: ۲۰ درصد کاهش تردد در محور خروجی استان همدان داشتیم.

وی در ادامه به حمل و نقل کالا و مسافر نیز اشاره کرد و با بیان اینکه پنج هزار و ۶۸۷ دستگاه وانت بار در استان همدان شناسایی و کارت هوشمند برای آنها صادر شده است، افزود: ناوگان مسافربری استان همدان یک هزار و ۶۲۶ دستگاه است.

صادقی راد با اشاره به اینکه حوزه حمل و نقل مسافر با آغاز ویروس کووید ۱۹ آسیب دیده است، اضافه کرد: امسال ۲۳۸ هزار و ۱۵ فقره حمل و نقل مسافر انجام شده که ۲۵ درصد در تعداد وضعیت کاهش آمار داشته‌ایم.

وی تعداد مسافر در سال‌جاری را یک میلیون و ۸۸۸ هزار و ۵۱۹ نفر اعلام کرد و افزود: از نظر تعداد مسافر کاهش ۳۷.۵ درصدی را شاهد هستیم.

صادقی راد با اشاره به اینکه در زمینه تصادفات امسال ۳۱ درصد تصادفات فوتی کاهش داشته است، افزود: ۵۴ درصد تعداد متوفیان کاهش داشته و استان همدان جزو سه استان برتر در زمینه کاهش تصادفات و فوتی‌ها بوده است.

کد خبر: ۶۰٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha