۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
شناسایی ۴۵ نقطه کولاک گیر در جاده های استان همدان
سرپرست معاونت راهداری همدان خبر داد:

شناسایی ۴۵ نقطه کولاک گیر در جاده های استان همدان

همدان - رستمی؛ سرپرست معاونت راهداری استان همدان گفت: ۴۵ نقطه کولاک گیر در جاده های استان همدان شناسایی شده که اکیپ‌های راهداری به صورت مرتب در این مناطق فعالیت دارند.

مسعود رستمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۳۴ پایگاه راهداری در استان همدان وجود دارد ، گفت: از این تعداد ۲۴ پایگاه ثابت و ۱۰ پایگاه تنها در فصل زمستان فعال می‌شود.

سرپرست معاونت راهداری استان همدان با بیان اینکه در ۳۴ پایگاه راهداری استان همدان ۳۰۲ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری برای امدادجاده ای وجود دارد و ۵۴۰ نفر پرسنل این پایگاه ها هستند، افزود: در استان همدان در فصل زمستان همه جاده‌ها برف گیر است اما ۴۵ نقطه کولاک گیر شناسایی شده که باید اکیپ‌های راهداری به صورت مرتب در این مناطق فعالیت داشته باشند.

وی به حادثه خیز بودن گردنه اسدآباد اشاره کرد و با بیان اینکه طول گردنه اسدآباد ۱۵ کیلومتر و جزو چند گردنه مهم کشور است، عنوان کرد: هم اکنون گردنه اسدآباد چهار خطه و روشنایی‌ها در کنار گردنه نصب شده است.

رستمی ادامه داد: با توجه به افزایش ترافیک گردنه اسدآباد و برقراری ارتباط مرکز با غرب کشور و ارتباطات ایران با کشورهای غربی همسایه، انجام تعریض و ایمن سازی توسط سازمان راهداری کشور ابلاغ شده است.

وی به سرقت ترانس و کابل در گردنه اسدآباد اشاره کرد و ادامه داد: در گردنه «اسدآباد»، «ذاغه» و «آبدره» گرفتار افراد سودجو شده‌ایم که کابل و ترانس را سرقت می کنند.

سرپرست معاونت راهداری استان همدان در ادامه به فرسودگی ناوگان راهداری اشاره کرد و با بیان اینکه این مشکل در کل کشور وجود دارد، افزود: یکسری ماشین آلات راهداری قدمت بالایی دارند.

رستمی با بیان اینکه از اوایل سال‌جاری با ابلاغ سازمان راهداری و در نظر گرفتن اعتبارات استانی ماشین آلات راهداری دارای قدمت بالا بازسازی و اورهال شدند؛ بیان کرد:  ۱۵ هزار و ۴۹۰ مورد تعمیرات جزیی و کلی بر روی ماشین آلات راهداری انجام شده است.

وی به اجرای طرح «ابرار» نیز اشاره کرد و با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی سال گذشته این طرح را پیگیری می‌کرد؛ ادامه داد: در این طرح راه‌های روستایی فاقد آسفالت به راه‌های آسفالته تبدیل می‌شود که استان همدان در این زمینه جزو استان‌های برتر کشور است.

سرپرست معاونت راهداری استان همدان با اشاره به اینکه ۹۸ درصد راه‌های روستایی بالای بیست خانوار استان همدان از راه آسفالت برخوردار هستند، بیان کرد: ۱۵ کیلومتر راه روستایی فاقد آسفالت شناسایی و در قالب طرح «ابرار» معرفی و ۱۰ کیلومتر آسفالت شده و بقیه مسیر سال آینده آسفالت خواهد شد.

 

کد خبر: ۶۰٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha