۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
سالانه ۲ میلیارد دلار پوشاک به کشور قاچاق می‌شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

سالانه ۲ میلیارد دلار پوشاک به کشور قاچاق می‌شود

حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به قاچاق ۲ میلیاد دلاری پوشاک به کشور می‌گوید تجهیزات قدیمی صنعت نساجی موجب افزایش بهای تمام شده تولید شده در نتیجه البسه تولیدی از نظر قیمت توان رقابت با برخی محصولات وارداتی را ندارند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره مشکلات پیش روی صنعت نساجی، گفت: هرچند ظرفیت واحدهای تولیدی در حوزه صنعت نساجی می‌توانند نیاز کشور را تامین کنند اما گردش قاچاق پوشاک حدود ۲ میلیارد دلار است و این موضوع به تنهایی می‌تواند مشکلات بسیاری برای تولیدکنندگان ایجاد کند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: فرسوده بودن ماشین آلات صنعت نساجی یکی دیگر از موانع پیش روی تولیدکنندگان این حوزه است چراکه تجهیزات قدیمی موجب افزایش بهای تمام شده تولید شده در نتیجه البسه تولیدی از نظر قیمت توان رقابت با برخی محصولات وارداتی را ندارند.

دولت با تعریف سبد حمایتی از ضرر بیشتر واحدهای تولیدی در شرایط شیوع کرونا جلوگیری کند
وی استفاده از ظرفیت بیمه فروش را یکی از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از زیان تولیدکنندگان در شرایطی مانند شیوع ویروس کرونا دانست و اضافه کرد: اگر از این ظرفیت استفاده شود در صورت رکورد مقطعی، واحدهای تولیدی از ورشکستگی نجات می‌یابند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت باید با تعریف سبد حمایتی از ضرر بیشتر واحدهای تولیدی در شرایط شیوع کرونا جلوگیری کند، ادامه داد: از آنجا که با شیوع این ویروس از یک سو رفت و آمد مردم کاهش یافته و از سوی دیگر تورم موجب شد قیمت‌ها سر به فلک بگذارد، مردم تمایل کمتری به خرید دارند در نتیجه فروشندگان و واحدهای تولیدی نمی‌توانند البسه تولید شده را در فصل زمستان سال جاری به فروش رساند در این شرایط نقدینگی و سرمایه در گردش آنها به شدت کاهش یافته و تداوم فرآیند تولید مختل می‌شود.

کد خبر: ۶۰٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha