۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
تصویب وام ۳۰۰ میلیون دلاری بانک جهانی برای اوکراین

تصویب وام ۳۰۰ میلیون دلاری بانک جهانی برای اوکراین

بانک جهانی وام ۳۰۰ میلیون دلاری را برای مبارزه با فقر در همه گیری کرونا در اوکراین تصویب کرد.

به گزارش بازار، اواخر روز جمعه بانک جهانی اعلام کرد: وام ۳۰۰ میلیون دلاری را برای کمک به دولت اوکراین در حمایت از خانواده های کم درآمد در میان همه گیری ویروس کرونا، تصویب کرده است.

در این بیانیه آمده است: بودجه جدید با معرفی سریع انتقال پول نقد به افراد و خانوارهایی که به دلیل همه گیری شغل یا منابع درآمد خود را از دست داده اند، به پاسخ اضطراری حمایت اجتماعی اوکراین در برابر COVID-۱۹ کمک مالی خواهد کرد.

با پیش بینی این بانک مبنی بر اینکه فقر در اوکراین می تواند تا ۴ درصد افزایش یابد و در پایان سال ۲۰۲۰ به حدود ۲۳ درصد برسد، کمک جدید به اولین بخش ۱۵۰ میلیون دلاری ارائه شده در ماه آوریل تحت پروژه نوسازی شبکه های ایمنی اجتماعی، اضافه می شود.

اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۸۱۱ مورد ابتلای ویروس کرونا را به ثبت رسانده است که از ابتدای این همه گیری، با ۱۴۹۹۸ مورد مرگ، تعداد کل مبتلایان را به ۸۸۵۰۳۹ مورد رسانده است. دولت تصمیم گرفته بود محدودیت های سختگیرانه تعطیلی را از ۸ ژانویه ایجاد کند، به این امید که جلوی گسترش سریع ابتلای عفونت های COVID-۱۹ را بگیرد.

این اقدامات که شامل تعطیلی مدارس، کافه ها، رستوران ها، سالن های ورزشی و مراکز تجاری و تفریحی است، ممکن است ممنوعیت اجتماعات گسترده سطح بیکاری را که در پایان ماه ژوئن ۹.۶ درصد بود، افزایش دهد.

اقتصاد اوکراین در سه ماهه دوم با اعمال اقدامات مشابه ۱۱.۴ درصد سقوط کرد. دولت پیش بینی می کند تولید ناخالص داخلی در کل سال ۲۰۲۰ حدود ۵ درصد کاهش یابد، بعد از اینکه فعالیت های تجاری در نیمه دوم سال شروع به بهبودی کردند. بانک جهانی، شریک بزرگ بین المللی اوکراین، از زمان پیوستن این کشور به بانک در سال ۱۹۹۲، حدود ۱۴ میلیارد دلار برای بیش از ۸۰ پروژه و برنامه متعهد شده است.

کد خبر: ۶۰٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha