۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
واکنش رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره عرضه اوراق سلف نفتی در بودجه ۱۴۰۰
در گفتگو با بازار مطرح شد

واکنش رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره عرضه اوراق سلف نفتی در بودجه ۱۴۰۰

فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موافق عرضه نفت از طریق سلف نفتی نیستم، گفت: البته باید تلاش شود تا نفت هم به اندازه کافی فروخته شود تا صنایع پایین دستی نفت گاز و پتروشیمی توسعه پیدا کند.

 فریدون عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، در واکنش به عرضه اوراق سلف نفتی در بودجه ۱۴۰۰ گفت: ما باید تکلیف خودمان را در بودجه روشن کنیم.

وی افزود: نمی‌شود که نمایندگان محترم مجلس از دولت تقاضا های عمرانی داشته باشند و بکوشند تا دولت متوجه مسئولیت های اجتماعی خود باشد ولی نهایتاً دولت منابعی را در اختیار نداشته باشد.

عباسی با بیان اینکه ما باید در برخی زمینه‌ها عادلانه برخورد کنیم، تاکید کرد: از سوی دیگر ما باید به شهرستان هایی که قبلاً به آن رسیدگی نشده بها دهیم  تا اگر دچار عقب ماندگی ها هستند به آنها رسیدگی کنیم لذا این نمی‌شود  که یک عده در دولت و مجلس برای شهر و یا استانی باشند و بروند تلاش کنند تا آن شهر آباد شود و مابقی شهرها با عقب‌ماندگی های موجود روی  زمین بماند لذا این مسئله هم باید در بودجه به درستی دیده شود .

وی با بیان اینکه باید هیئتی بیرون از مجلس درباره رسیدگی به مناطق محروم تصمیم‌گیری کنند، بیان داشت: این هیئت باید بررسی کرد تا مشخص شود ما در کدام مناطق و در چه موضوعاتی عقب افتادگی داریم تا سعی کنیم این شاخص‌ها بهبود پیدا کند.

عباسی تصریح کرد: بنابراین اگر ما مقوله اقتصاد را در بودجه شفاف نکنیم نمی‌توانیم به برخی موضوعات رسیدگی کنیم . با این حال دولت از سوی با موضوعات برشمرده شده مواجه بوده یعنی تقاضا برای عمران و آبادانی و سوی دیگر منابع لازم را در اختیار ندارد لذا اگر ما می‌خواهیم این موارد را با هم هماهنگ کنیم، هم باید تقاضای خودمان را پایین بیاوریم و هم دولت باید متوجه این باشد که جوری بودجه را بنویسد که کسری ایجاد نشود آن وقت است که دیگر دولت به دنبال عرضه نفت از طرق سلف نفتی نخواهد رفت.

وی تاکید کرد: البته باید تلاش شود تا نفت هم به اندازه کافی فروخته شود تا صنایع پایین دستی نفت گاز و پتروشیمی  توسعه پیدا کند.

عباسی بیان داشت: با این حال بنده موافق عرضه نفت از طریق سلف نفتی نیستم.

کد خبر: ۵۹٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha