۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
فروش اموال مازاد؛ ‌بهترین راه تامین کسری بودجه
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

فروش اموال مازاد؛ ‌بهترین راه تامین کسری بودجه

قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است منطقی‌ترین شکل تامین کسری بودجه، فروش اموال و دارایی‌های مازاد دولت است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، جعفر قادری با بیان اینکه قطع وابستگی بودجه به نفت مطالعه دیرینه مجلس و تلاش دولت در سال های اخیر بوده است، اظهار کرد: قطع وابستگی بودجه به نفت امکان پذیر است و عملا در سال جاری نیز اجرایی شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عملکرد سال جاری کشور در بودجه مربوط به فروش نفت نیست، افزود: بخش عمده‌ای از کسری ها از فروش اوراق خزانه تامین شده است.

وی با بیان اینکه استقراض از بانک مرکزی نیز دیگر روش دولت در جبران کسری بودجه بوده است، تصریح کرد: استقراض از بانک مرکزی اشتباه محرز دولت است، اما منطقی ترین شکل تامین کسری بودحه فروش اموال و دارایی‌های مازاد دولت است.

قادری با تاکید بر اینکه دولت در فروش سهام خود کُندی به خرج داده است، گفت: دولت باید با واگذاری سهام بانک ها و پالایشگاه ها و غیره کسری بودجه را جبران کند، از اینرو فروش نفت و حتی استقراض از بانک مرکزی نیز منتفی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت می‌تواند با واگذاری بخشی از سهام خود در بانک ها ضمن حفظ حاکمیت خود در آنها امکان ورود به بورس را نیز برای این سهام فراهم کند، ادامه داد: با این نوع واگذاری و پس از آن ورود سهام به بورس شاهد عملکردی شفاف خواهیم بود.

قادری با تاکید بر اینکه شرکت داری و بنگاه داری کار دولت نیست، گفت: ما تا زمانی که ظرفیت اقتصادی را بالا نبریم با مشکل کسری بودجه مواجه خواهیم بود، از اینرو لازم است از اقتصاد تک محصولی فاصله گرفته و اقتصاد خود را نیز از حیطه دولتی بودن دور کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بهترین جایگزین درآمدهای نفتی برای سال آینده باید منابع حاصل از فروش دارایی های مازاد دولت به روشی که قانون در نظر گرفته باشد.  

کد خبر: ۵۹٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha