۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
لزوم رونق روابط گلستان و ترکمنستان
استاندار گلستان خواستار شد؛

لزوم رونق روابط گلستان و ترکمنستان

گرگان- استاندار گلستان خواستار رونق روابط گلستان و ترکمنستان شد و گفت: روابط گلستان و بالکان به لحاظ دینی، قومی، فرهنگی و تجاری در گذشته مناسب بوده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس در گفت‌وگوی ویدئو کنفرانسی با آتا خاللی یف استاندار بالکان جمهوری ترکمنستان اظهار کرد: خوشبختانه روابط گلستان و بالکان به لحاظ دینی، قومی، فرهنگی و تجاری در گذشته مناسب بوده و تا پیش از شیوع ویروس کرونا روابط تجاری و بازرگانی قابل قبولی بین دو استان حاکم بوده که باید تلاش کنیم این روابط رونق بگیرد.

استاندار گلستان افزود: گلستان در تولید ۱۵ محصول کشاورزی در کشور دارای رتبه تک رقمی است و استان بالکان می تواند از این محصولات نظیر گندم، کلزا، مرغ و محصولات باغی استفاده کند.

حق شناس گفت: از استاندار بالکان و هیئت‌های مختلف از جمهوری ترکمنستان دعوت می کنیم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی میزبانی ما را برای حضور در مزار شاعر شهیر ترکمن، مختومقلی فراغی، پذیرا باشند.
وی ادامه داد: آمادگی لازم جهت مبادلات علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و بازرگانی بطور کامل در گلستان وجود دارد و توسعه این مبادلات را به نفع مردم هر دو استان و کشور می‌دانیم.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: فرودگاه گرگان ظرفیت پذیرش دو میلیون مسافر را در سال دارد و ما آمادگی برقراری خط هوایی بین دو استان را داریم.

حق شناس گفت: اگرچه در حال حاضر کشتی‌های گلستانی از بندر امیرآباد و بندرانزلی به بندر ترکمن باشی تردد می‌کنند اما در تلاش هستیم که هرچه زودتر با احداث بندری در گلستان این ارتباط بصورت مستقیم برقرار شود.

وی اظهار کرد: آمادگی این را داریم که مسائل و موضوعات دو استان در ارتباطی ویدئو کنفرانسی در شرایط کرونا، حداقل هر دوماه یک‌بار برقرار شود تا بتوانیم به برنامه‌های عملیاتی مشترکی دست پیدا کنیم.

همچنین در این ارتباط ویدئو کنفرانسی استاندار بالکان اظهار کرد: با توجه به سیاست بیطرفانه جمهوری ترکمنستان، از هرگونه توسعه روابط تجاری و فرهنگی خصوصا با همسایگان خود استقبال می کنیم.

آتا خاللی یف استاندار بالکان تصریح کرد: ما آمادگی توسعه روابط با استان گلستان در زمینه اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی، صنایع نفتی، دریایی، فرهنگی، گردشگری، بندری و بازرگانی را داریم و امیدواریم این توسعه روابط منجر به قرابت بیش از پیش روابط مردم دو استان و کشور شود.

براساس توافق دو استاندار مقرر شد دو ماه بعد موضوعات این جلسه ویدئو کنفرانسی مورد بررسی قرار گیرد تا این روابط بتواند موجب رشد و توسعه دو استان شود.

کد خبر: ۵۹٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha