۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
تخلفات سریالی املاکی‌ها؛ از معاملات صوری تا باج‌خواهی از فروشندگان و خریداران
عضو کمیسیون عمران مجلس انتقاد کرد

تخلفات سریالی املاکی‌ها؛ از معاملات صوری تا باج‌خواهی از فروشندگان و خریداران

شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تخلف املاکی‌ها تنها به دریافت حق کمیسیون‌های نجومی محدود نمی شود، دیده شده که برخی از این افراد به مالک می گویند که شما در موضوع قیمت فروش دخالت نکنید و وقتی ما مسکن مورد نظر را به هر میزانی فروختیم، سود آن نصف-نصف تقسیم شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به انتقادات مطروحه از سوی وزارت راه و شهرسازی نسبت به عملکرد دفاتر مشاوران املاک، گفت: در شرایط کنونی املاکی ها تحت نظارت سازمان اصناف و وزارت صمت قرار دارند و این مسئله راه را برای ورود وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی حوزه مسکن سخت کرده است، از این رو این مسئله باید هر چه سریعتر سامان داده شود.

فعالیت برخی دفاتر مشاوران املاک به واسطه خرید و فروش مسکن فسادزا است
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فعالیت برخی دفاتر مشاوران املاک به واسطه خرید و فروش مسکن فسادزا است، افزود: یکی از عوامل بروز فساد و تخلف، فرآیند دریافت حق کمیسیون املاکی ها در قراردادهای خرید و فروش است، در شرایط کنونی مشاوران املاکی در هر قرارداد، درصدی از قیمت فروش را از خریدار و فروشنده دریافت می کنند، این مسئله موجب می شود که املاکی ها به افزایش قیمت مسکن ترغیب شوند، زیرا هر چه قدر قیمت ها بالا برود، حق کمیسیون آن ها بیشتر می شود.

حق کمیسیون املاکی ها باید ثابت باشد
وی افزود: به نظر من باید برای فعالیت دفاتر مشاوران املاک یک تعرفه ثابت مانند مشاغل دیگر ارائه خدمات همچون دفاتر پیشخوان دولت در نظر گرفته شود.

تخلفات سریالی املاکی‌ها؛ از معاملات صوری مسکن تا باج‌خواهی از فروشندگان
شاکری ادامه داد: تخلف املاکی ها تنها به دریافت حق کمیسیون نجومی محدود نمی شود، دیده شده که برخی از این افراد به مالک می گویند که شما در موضوع قیمت فروش دخالت نکن و وقتی ما مسکن مورد نظر را به هر میزانی فروختیم، سود آن نصف-نصف تقسیم شود. از طرفی این مسئله بارها مشاهده شده که ملکی بدون خرید و فروش رسمی، چندین بار میان املاکی ها دست به دست می شود و در پایان، مسکن مورد نظر با قیمت چندین برابری به خریدار فروخته می شود.

ورود مجلس به مسئله ساماندهی فعالیت دفاتر مشاوران املاک
عضو کمیسیون عمران مجلس، از ورود نمایندگان مجلس به مسئله ساماندهی فعالیت دفاتر مشاوران املاک خبر داد و گفت: در روزهای گذشته بنده و خانم سمیه رفیعی نشست های متعددی را با مسئولان وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های مرتبط برگزار کردیم تا در نهایت به یک جمع بندی واحد برای ساماندهی حوزه مشاوران املاک برسیم.

کد خبر: ۵۹٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha