۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
تولید خودرو در کشور ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
تا پایان سال جاری؛

تولید خودرو در کشور ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

اصفهان- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان سال جاری تولید خودرو در کشور به میزان ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا رزم حسینی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر به اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل کارگروه رفع مونع تولید در همه استان‌های کشور به ریاست استاندار هر استان اظهار داشت: این کارگروه بازوی اجرایی خوبی برای وزارت صنعت، معدن تجارت برای حل مشکلات اقتصادی در کشور است.

وی با بیان اینکه اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است، ابراز داشت: می‌توان گفت گلچینی از همه صنایع در این استان وجود دارد و از این رو نقش اصفهان در صنعت کشور بی بدیل است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سفر دو روزه به اصفهان رفع مشکلات صنایع به ویژه در حوزه مشکلات بانکی را دنبال خواهیم کرد، ابراز داشت: صبح امروز با فعالان صنعت فولاد، صنعت نساجی و صنعت خودرو جلساتی داشتیم.

تولید روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ خودرو در کشور
وی با اشاره به اینکه در حوزه خودرو تا پایان سال شاهد افزایش ۵۰ درصدی تولید خواهیم بود، اضافه کرد: در حال حاضر روزانه چهار هزار و ۵۰۰ خودرو در کشور تولید می‌شود که این آمار تا پایال سال افزایش خوبی را خواهد یافت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر شاخص‌های تولیدی در کشور مثبت است، ابراز داشت: جنگ اقتصادی بر ما تحمیل شده است اما با همکاری سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی به خوبی از این بحران عبور خواهیم کرد.

مواد اولیه صنایع فولادی تامین می‌شود
وی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع فولادی نیز نیازمند تامین مواد اولیه فعالان این صنعت هستیم، گفت: نیاز این صنعت برآورد شده و به زودی برای رفع آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد که در این زمینه عرضه در بورس می‌تواند بسیار موثر باشد.

رزم حسینی با بیان اینکه توسعه صادرات و واردات را در کشور طی دو هفته اخیر شاهد بوده‌ایم، اضافه کرد:  این امر منجر به تامین بخش زیادی از کالاهای ضروری در کشور نیز شده است.

وی به شاخص مثبت در تولید برق صنعتی در کشور اشاره کرد و گفت: در این زمینه استان اصفهان نقش ویژه‌ای داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به رفع مشکلات صنایع نساجی در استان اصفهان نیز اشاره کرد و ابراز داشت: حدود ۳۰ درصد از صنعت نساجی کشور در این استان واقع شده و در جلسه امروز مختصر مشکلی در خصوص مواد اولیه در کارخانه‌های نساجی اصفهان وجود داشت که برطرف شد.

کد خبر: ۵۹٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha