۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
امضاهای طلایی اقتصاد کشور را گرفتار کرده است/ اجازه ندهیم سرمایه‌گذاران آلوده شوند
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

امضاهای طلایی اقتصاد کشور را گرفتار کرده است/ اجازه ندهیم سرمایه‌گذاران آلوده شوند

اصفهان- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قوانین مزاحم، دیوان‌سالاری‌ها و امضاهای طلایی توسعه کشور را گرفتار کرده است، همه سرمایه‌گذاران علاقمند به انجام کار سالم هستند و نباید اجازه دهیم در این راه آلوده شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا رزم حسینی ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه تسهیل با موضوع بررسی مشکلات واحدهای نساجی و پوشاک استان اصفهان با تاکید بر اینکه مبارزه با رانت خواری سخت‌ترین کار در دستور کار در وزارت صمت است، اظهار داشت: متاسفانه کسانی که دستشان به رانت آلوده شده امکانات و رسانه در اختیار دارند و برای مبارزه با آنها نیازمند همکاری همه ارکان حکومت هستیم.

همه تصمیم‌سازیها با همکاری بخش خصوصی است
وی با تاکید بر اینکه ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور قرار داریم، ابراز داشت: در این زمینه با همکاری بخش خصوصی و کمیسیون‌های تخصصی اقتصادی مجلس تصمیم‌سازی می‌کنیم و به جرات می‌توان گفت در حوزه صنعت هیچ تصمیمی بدون حضور بخش خصوصی گرفته نشده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را مجاهدان اقتصادی در کشور دانست و گفت: تمام توان خود را برای تسهیل در سرمایه‌گذاری در کشور به کار گرفته‌ایم تا بتوان اشتغال پایدار را برای جوانان ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه قوانین مزاحم، دیوان‌سالاری‌ها و امضاهای طلایی توسعه کشور را گرفتار کرده است، تصریح کرد: همه سرمایه‌گذاران علاقمند به انجام کار سالم هستند و نباید اجازه دهیم در این راه آلوده شوند.

امضای طلایی یکی از مصادیق رانت در نظام اقتصادی است
رزم حسینی تاکید کرد: امضای طلایی یکی از مصادیق رانت در نظام اقتصادی است به طوری که صدور مجوز به تصمیم گیری یک فرد منحصر باشد.

وی با بیان اینکه با تقاضای وزارت صمت قانون واردات در برابر صادرات و ارز متقاضی ایجاد شده است، ابراز داشت: تحقق این امر منجر به افزایش صادرات طی دو ماه گذشته از کشور شده چرا که این امر منجر به ایجاد فضای رقابتی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از هر گونه پیشنهاد در خصوص توسعه صنعت و بهبود شرایط اقتصادی استقبال خواهیم کرد، ادامه داد: نیازمند انعطاف در خصوص قوانین حمایت از تولید هستیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته بتوانیم به سلامت از این بحران عبور کنیم.

کد خبر: ۵۹٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha