۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
مجلس درآمدهای مشکوک الوصول را تصویب نخواهدکرد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

مجلس درآمدهای مشکوک الوصول را تصویب نخواهدکرد

میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر پیش بینیِ درآمدهای مشکوک الوصول دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰، تاکید کرد که مجلس این مفاد را تصویب نخواهد کرد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا میرتاج الدینی در رابطه با نظر نمایندگان در خصوص بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: حاشیه‌های سیاسی بودجه به محتوا باز نمی‌گردد و از دیگر سو باید به سر وقت رسیدن بودجه ۱۴۰۰ نیز اشاره کرد.

وی ادامه داد: بودجه انبساطی بسته شده است که ۳۹۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی را شامل می‌شود و ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیز متعلق به شرکت‌های دولتی است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با اشاره به تعلق گرفتن ۲۵درصد از درآمدها به فروش نفت در سال آتی، گفت: امسال فروش نفت هیچگاه به یک میلیون بشکه نرسید؛ پس پیش بینی بودجه ۱۴۰۰ خوش بینانه است.

این نماینده مجلس ادامه داد: رئیس دولت این اعداد و ارقام را حاوی پیامی می‌داند که شرایط در سال آتی بهتر می‌شود. البته ما هم از بهتر شدن شرایط خوشحال خواهیم شد ولی نباید خوش بینانه عمل کنیم.

حجت الاسلام میرتاج الدینی اضافه کرد: دولت همچنان سهم صندوق توسعه ملی را ثابت نگه داشته است؛ یعنی ۳۶ درصد درآمدهای نفتی که باید به صندوق واریز شود، از سوی دولت چندین سال روی ۲۰ درصد نگه داشته شده است.

وی همچنین برخی درآمدهای بودجه را مشکوک الوصول خواند و تصریح کرد: در مجلس دو اقدام خواهیم کرد؛ نخست اینکه هزینه‌های اضافی را کاهش خواهیم داد و در خصوص منابع و درآمدها، اعداد و ارقام قطعی را تصویب می‌کنیم.

حجت الاسلام میرتاج الدینی تصویب درآمدهای مشکوک الوصول را موجب انبساطی تر شدن بودجه و نیز کسری برای سال آتی عنوان کرد و ادامه داد: بودجه ۱۴۰۰ حتما به سرانجام می‌رسد چون مملکت بدون بودجه پیش نخواهد رفت.

وی افزود: عده‌ای می‌گویند کلیات را رد کنیم ولی شخصا معتقدم کلیات باید تصویب شود چراکه دست مجلس هم بسته می‌شود.

حجت الاسلام میرتاج الدینی گفت: اصلاح بودجه در دست مجلس است و وقتی کلیات را تصویب کردیم، جزئیات و اعداد و ارقام در اختیار کمیسیون‌ها خواهد بود و قادر به تغییر آن هستیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: از هفته آینده بودجه در کمیسیون‌های تخصصی بررسی می‌ شود و امکان تمدید بررسی آن در کمیسیون تلفیق تا یک ماه وجود خواهد داشت.

حجت الاسلام میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: ما باید از تجربیات دولت در سال پایانی و نوشتن چنین بودجه‌ای استفاده کنیم؛ خاصه برای مجلس که درسال نخست قرار دارد و نگاه انتقادی نماینده‌ها در کنار تجربه‌های دولت بودجه‌ای را مصوب خواهد کرد که برای پایان این دولت و هم آغاز دولت بعدی، مناسب باشد و بخشی از مشکلات را حل کند.

کد خبر: ۵۹٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha