۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
رشد ۵۰ درصدی مقابله با تخلفات تغییرغیرمجاز کاربری اراضی
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

رشد ۵۰ درصدی مقابله با تخلفات تغییرغیرمجاز کاربری اراضی

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از رشد ۵۰ درصدی مقابله با تخلفات تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: افکار عمومی در خصوص آب متقاعد شده‌اند که باید از منابع آبی به صورت بهینه استفاده نمائیم ولی متاسفانه موضوع خاک کمتر مورد توجه قرار گرفته است به‌طوریکه لایحه قانون صیانت و حفاظت از خاک که در سال ۹۸ به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، بعد از سال‌ها راکد ماندن اخیراً تبدیل به قانون شده که خوشبختانه در این قانون وظایف دستگاه‌های مختلف در راستای حفاظت از خاک به‌صورت مشخص تبیین و تعیین شده است.

وی با اشاره به این موضوع که خاک بستر تولید می‌باشد و بدون خاک منابع آبی معنا و مفهومی ندارند، ادامه داد: اهمیت خاک به مراتب بیشتر از آب می‌باشد خاکی که در معرض انواع مخاطرات قرار دارد، فرسایش‌های بادی و آبی و آلودگی‌های محیط زیست جزو این مخاطرات هستند.

فتحی گفت: تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی یکی دیگر از عوامل تخریب منابع خاکی است، تغییر کاربری‌ زمین‌های زراعی توسط عده‌ای فرصت‌طلب و سودجو که صرفاً در راستای تامین منافع مادی خود اقدام به ساخت و ساز اماکن ویلایی و تخریب زمین‌های کشاورزی می‌نمایند جزو این موارد به‌شمار می‌آیند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص فرسایش‌های بادی خاک، یادآور شد: اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اجرای طرح‌های آبخیزداری مکانیکی و بیولوژیک به غنی نمودن مراتع، بذرپاشی و جنگل‌کاری اقدام نموده و بستر تثبیت خاک و جلوگیری از فرسایش آن را فراهم نموده است.

وی گفت: آلودگی‌های خاک عمدتاً شامل آلودگی فاضلاب‌های شهری و صنعتی می‌شود که متاسفانه بدون توجه به این نکته که این فاضلاب‌ها موجب از بین رفتن منابع خاکی در جهت استفاده بهینه در امر کشاورزی می‌شوند در محیط زیست رهاسازی می‌گردند.

کد خبر: ۵۹٬۶۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha