۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
برنامه کمیته امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در سال آینده
رئیس کمیته امداد خبر داد

برنامه کمیته امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در سال آینده

بختیای، رئیس کمیته امداد از پیش‌بینی ایجاد ۳۰۰ هزار شغل برای مددجویان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش بازار، سید مرتضی بختیاری توانمندسازی را مهمترین ماموریت کمیته امداد دانست و افزود: در طول برنامه ششم توسعه کشور، کمیته امداد موظف به ایجاد ۳۵۰ هزار شغل برای مددجویان است که این نهاد در چهارمین سال از اجرای برنامه، موفق به راه‌اندازی ۵۵۰ هزار فرصت شغلی ثبت شده در سامانه‌های وزارت تعاون شده است.

رئیس کمیته امداد خواستار افزایش اعتبارات اشتغال مددجویان در بودجه سال ۱۴۰۰ شد و ادامه داد: دولت در لایحه بودجه سال آینده ۶۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای جامعه هدف امداد پیش‌بینی کرده است که امیدواریم نمایندگان مجلس در بررسی بودجه، سهم تسهیلات اشتغال امداد را افزایش دهند و به طور قطع دولت نیز با این موضوع مخالفتی نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت افزایش تسهیلات اشتغال مددجویان، کمیته امداد در سال آینده با ثبت رکوردی جدید ۳۰۰ هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد خواهد کرد.

بختیاری به مشوق‌های کمیته امداد برای اشتغال‌زایی مددجویان اشاره کرد و گفت: مددجویانی که وارد چرخه اشتغال می‌شوند تا زمانی که روی پای خودشان بایستند، از خدمات کمیته امداد از جمله مستمری برخوردار خواهند بود. این بازه زمانی در گذشته شش ماه بود که از ابتدای امسال ابلاغ کردیم که تا یک سال ادامه داشته باشد.

رئیس کمیته امداد از رشد شتاب خودکفایی و خروج مددجویان از حمایت این نهاد طی سال‌های اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: کمیته امداد با تاسیس صندوق ضمانت وام اشتغال با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار، بخش زیادی از مشکل ضمانت تسهیلات مددجویان را حل کرده تا دریافت وام و راه‌اندازی طرح‌های اشتغال با سهولت بیشتری انجام شود.

وی اضافه کرد: همچنین با مجوزی که از بانک مرکزی گرفته‌ایم، کارآفرینانی که برای ۴۰ مددجوی کمیته امداد اشتغال ایجاد کنند، ۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

بختیاری به لزوم افزایش اعتبارات مددجویان کمیته امداد در سرفصل‌های مختلف از جمله مستمری و وام اشتغال پرداخت و تاکید کرد: مجلس یازدهم به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مجلس انقلابی و مجلس محرومان نامگذاری شده، بنابراین امیدواریم در بودجه ۱۴۰۰ به صورت ریشه‌ای به موضوع رفع فقر و خانواده‌های محروم توجه شود.

رئیس کمیته امداد همچنین در مراسم بهره‌برداری از مرکز نیکوکاری شهید سردار سلیمانی و افتتاح همزمان ۱۶ مرکز نیکوکاری از طریق ویدئو کنفرانس در استان سیستان و بلوچستان، مردمی‌کردن امدادرسانی را از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد دانست و گفت: بودجه‌های دولتی و حمایت نهادها از مددجویان کمیته امداد، اقدام قابل توجهی است، اما مشارکت مردم در امدادرسانی به محرومان بسیار تعیین کننده و منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در راستای مردمی شدن امدادرسانی با سرعت قابل قبولی در حال انجام است، ادامه داد: مراکز نیکوکاری به صورت مسجدمحور و محله‌محور فعالیت می‌کنند و در حال حاضر بیش از چهار هزار مرکز نیکوکاری در کشور فعال شده است.

بختیاری به راه‌اندازی مراکز نیکوکاری تخصصی در صنعت، نیروهای نظامی و ... اشاره کرد و افزود: کاری که این مراکز نیکوکاری انجام می‌دهند، فقط کمک به مددجویان کمیته امداد نیست، بلکه به همه نیازمندان محله کمک می‌کنند. یکی از برنامه‌های آینده کمیته امداد این است که صندوق‌های صدقات هر محله در اختیار مرکز نیکوکاری قرار گیرد تا معتمدان محل، نیازمندان واقعی را شناسایی و به آنان کمک کنند.

کد خبر: ۵۹٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha