۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
 کاهش دو سوم معاملات در بورس مازندران
آمارها نشان می دهد؛

کاهش دو سوم معاملات در بورس مازندران

ساری- تحلیل های آماری از سبد معاملاتی بازار شیشه ای مازندران حکایت از کاهش دو سومی معاملات در بازار سهام را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار بازار، مقایسه دو هفته معاملات بورس استان مازندران حکایت از کاهش دوم سوم معاملات در بازار بورس دارد و به اذعان کارشناسان این کاهش و رکود ریشه در دستوری و منفی شدن بازار بورس طی ماه های اخیر  دارد.

بررسی تابلوهای معاملات بورس منطقه ای مازندران نشان می دهد که میزان معاملات طی هفته گذشته بیش از ۶۰۸ میلیون سهام به ارزش شش هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال بود که با کاهش ۷۰ درصد در هفته جاری به دو هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال رسید.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به معامله ۲۶۷ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۴۴۲ سهم در بازار بورس استان اظهار داشت: ارزش این معاملات بیش از دو هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال بوده است.

وی با عنوان اینکه ارزش سهام خریداری شده هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال و ارزش سهام فروخته شده هزار و ۳۷۱ میلیارد ریال بوده است، گفت: ۴۹ درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۵۱ درصد مربوط به فروش بوده است.

به گفته جعفری در این هفته سهام شرکت های بانک اقتصاد نوین، بانک تجارت، تامین سرمایه نوین و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

بررسی سبدهای معاملاتی بورس مازندران و مقایسه با هفته گذشته نشان می دهد میزان معاملات سهام طی هفته جاری در بورس استان کاهش چشمگیری داشته است چرا که هفته گذشته مازندرانی ها دو هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال سهام خریداری و چهار هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال سهام فروختند.

کد خبر: ۵۹٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha