۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
خاتمه تملک بانک‌ها بر ۲ هزار واحد تولیدی
قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور خبر داد

خاتمه تملک بانک‌ها بر ۲ هزار واحد تولیدی

دین پرست، قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با بیان اینکه ۱۸ بانک دو هزار و ۳۱۹ واحد تولیدی را تملک کرده اند افزود: با ابلاغ بانک مرکزی، واحدهای تولیدی طبق دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد نظام بانکی واگذار خواهند شد.

به گزارش بازار، بابک دین پرست در حاشیه جلسه امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور اعضا در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری چهار ساله طرح واگذاری اموال مازاد بانک‌ها و ابلاغ رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور در ارتباط با بازگشت واحدهای تولیدی تحت تملک شبکه بانکی افزود: ۱۱ آذر شورای پول و اعتبار دستورالعمل بانک مرکزی در خصوص نحوه واگذاری اموال مازاد شبکه بانکی را ابلاغ کرد که اتفاق خوبی برای واحدهای تولیدی کشور است.

وی افزود: دستورالعمل دیگری در دستور کار بانک مرکزی است که مانع تعطیلی آن دسته واحدهای تولیدی می‌شود که از سوی شبکه بانکی تملک می‌شود.

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید کمترین تملک واحدهای تولیدی را داشته باشند افزود: برای حل این مشکل در جلسه امروز مقرر شد با جمع آوری نظرات همه اعضای ستاد تسهیل، طرح جامعی تهیه شود.

وی افزود: طبق آمار وزارت امور اقتصادی و دارایی هم اکنون ۲ هزار و ۳۱۹ واحد تولیدی در تملک ۱۸ بانک هستند، اما در دیدار با مدیران عامل بانک‌های پارسیان و ملی که روسای شورای هماهنگی بانک‌های غیر دولتی و دولتی هستند مقرر شد آمار نهایی جمع بندی و اعلام شود.

دین پرست همچنین با اشاره به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه امروز در خصوص واحدهای تولیدی که مشکلات مربوط به نیروهای انسانی دارند گفت: این واحدها در دو سطح واحدهای تولیدی دارای مشکلات جدی و عادی تقسیم بندی شدند.

به گفته قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، هم اکنون ۱۹۶ واحد تولیدی با ۳۸ هزار و ۵۰۰ کارگر دارای مشکلات جدی مربوط به نیروی انسانی هستند و هزار و ۱۵۲ واحد دیگر نیز با ۱۳۸ هزار نیروی شاغل نیز دارای مشکلات عادی هستند که قرار شد مشکلات این واحدها حسب مورد تعیین تکلیف و برای همکاری به وزارتخانه‌های مربوط ابلاغ گردد.

وی افزود: از استانداران به عنوان روسای ستادهای استانی تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین فرمانداران خواسته ایم که تمام مراقبت‌ها را انجام دهند که تا پایان سال مشکلات همه واحدهای تولیدی که در سطح استان‌ها فعال هستند برطرف شود.

او وظیفه ستاد کشوری تسهیل را سیاستگذاری دانست و گفت: در ۵ جلسه‌ای که از زمان انتصاب وزیر جدید صمت داشته ایم تلاش کردیم تا بیشتر به سیاستگذاری بپردازیم و جز در موارد خاصی که با اعلام استاندار، ستاد استانی قادر به حل مشکل نباشد به موضوع خاصی ورود نکرده ایم و در مواردی که قابلیت و قدرت تعیین تکلیف واحدی در استان نباشد حتما رسیدگی و ورود می‌کنیم.

دین پرست در این زمینه به جلسه یک و نیم ساعته ستاد تسهیل برای رفع مشکل یک واحد تولیدی که مشکل آن در برنامه بدون تعارف خبرگزاری صدا و سیما از طریق اخبار سیمای جهوری اسلامی مطرح شد اشاره کرد و گفت: در جلسه یاد شده مصوبات خوبی بدست امد تا مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شود ضمن اینکه از رسانه‌ها که ناظر بر همه موارد جامعه هستند درخواست می‌کنیم موارد اینچنینی را به ما اعلام کنند تا در صورت نیاز به بررسی، مشکلات این واحدها را حل و فصل کنیم.

کد خبر: ۵۹٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha