۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
سمپوزیوم بین المللی مخابرات از ۲۵ آذر ماه آغاز می شود
با سخنان وزیر ارتباطات و به صورت کاملا مجازی؛

سمپوزیوم بین المللی مخابرات از ۲۵ آذر ماه آغاز می شود

یزدانیان، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برگزاری مجازی سمپوزیوم بین المللی مخابرات، از ارائه ۵۳ مقاله و برگزاری پنج کارگاه با موضوع آخرین رویدادها و دستاوردهای این حوزه در این کنفرانس خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به برگزاری دهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات (IST۲۰۲۰ )، گفت: این سمپوزیوم از ۲۵ تا ۲۷ آذرماه سال جاری به صورت کاملا مجازی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این سمپوزیوم همیشه یک قدم از رویدادهای کشور جلوتر حرکت می کند، افزود: در این سمپوزیوم که از سال ۲۰۰۱ به صورت دوسالانه برگزار می شود رویدادهای روز جهان و آخرین دستاوردهای فناورانه دنیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی می شود.

یزدانیان با اشاره به اینکه آخرین تحقیقات و دستاوردهای محققان ایرانی در این کنفرانس ارائه می شود، گفت:  ۱۰۷ مقاله به این سمپوزیوم ارسال شد که ۵۳ عنوان از این مقالات مورد قبول کمیته علمی واقع شده و به دلیل شرایط برگزاری سمپوزیوم به صورت مجازی، مقالات در قالب مجموعه ای از نشست ها ارائه می شود.

وی  سمپوزیوم بین المللی مخابرات  را دارای ۳ محور اصلی در حوزه نسل های آتی اعلام کرد و افزود: شبکه ها، سامانه ها و فناوری های نسل آتی، خدمات و سرویس های نسل آتی  و تنظیم مقررات در نسل های آتی محورهای اصلی این کنفرانس را تشکیل می دهد.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به پیشنهاد برگزاری ۳۵ کارگاه اشاره کرد و گفت: از این تعداد، ۵ پیشنهاد برگزاری کارگاه با عنوان های نسل ۶G، CDN،   بهداشت بر بستر شبکه های مجازی، تحلیل شبکه های اجتماعی با تمرکز بر استخراج فیک نیوزها و موضوع کارگاه پنجم نیز بلاکچین است که یک روز قبل از شروع رسمی این کنفرانس کارگاه های آن آغاز می شود.

وی از حضور۳ سخنران بین المللی در این سمپوزیوم خبر داد و افزود: مدیرگروه مطالعاتی استاندارد ITU، نماینده انجمن بین المللی مهندسین برق و الکترونیک IEEE و مدیر گروه مطالعاتی گروه ۱۷ ITU با تخصص امنیت از سخنرانان بین المللی این سمپوزیوم هستند.

یزدانیان از حضور بیش از ۳۰۰ نفر از محققان، پژوهشگران، دانشجویان و اساتید دانشگاه در ایران و خارج از کشور در این سمپوزیوم خبر داد و تصریح کرد: افتتاح این سمپوزیوم با سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود.

کد خبر: ۵۹٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha