۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
کشت گندم در اراضی کشاورزی قزوین ۵درصد افزایش یافت
رئیس جهادکشاورزی قزوین:

کشت گندم در اراضی کشاورزی قزوین ۵درصد افزایش یافت

قزوین- خمسه، رئیس سازمان جهادکشاورزی قزوین گفت: با برنامه ریزی انجام شده، کشت محصول گندم در اراضی کشاورزی استان پنج درصد رشد داشته است.

فاطمه خمسه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برنامه ابلاغی کشت گندم  در سال زراعی جاری ۱۵۳هزار و ۱۸۲ هکتار بوده که کشت این محصول استراتژیک در اراضی کشاورزی استان قزوین با رشد پنج درصدی به ۱۶۰ هزار و۴۱۰ هکتار رسیده است.

به گفته وی در سال زراعی جاری حدود ۴۸هزار و۸۵۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم آبی و ۱۱۱هزار و۵۶۰ هکتار از مزارع نیز به زیر کشت گندم دیم رفته است که به ترتیب با ۱۰۱ و ۱۰۶ درصد تحقق برنامه ابلاغی، این میزان سطح کشت نسبت به سال گذشته به ترتیب ۲/۲ و ۵ درصد افزایش یافته است.

خمسه پیش بینی کرد: در صورت مساعد بودن شرایط و همچنین آبیاری بموقع و کود دهی مناسب  در سال زراعی جاری تولید گندم در استان به بیش از ۳۴۰ هزار تن برسد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی قزوین اضافه کرد: تحقق برنامه ابلاغی کشت گندم دیم و آبی استان با تامین و توزیع بذور گواهی شده و بارش های خوب انجام شده، که از این حیث قزوین جزء استان های برتر کشور در زمینه انجام تعهدات کشت غلات است.

وی افزود: با توجه به برنامه ابلاغی به‌موقع به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و مراکز جهادکشاورزی تابعه، اطلاع رسانی در خصوص آماده سازی اراضی و کاشت به‌موقع باعت افزایش سطح زیر کشت و تحقق برنامه شده است.

کد خبر: ۵۹٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha