۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
اقتصاد دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی جایگاه مهمی دارد
نماینده مجلس شورای اسلامی:

اقتصاد دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی جایگاه مهمی دارد

رضا خواه، نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تقویت استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی بسیار ضروری است.

به گزارش بازار، رضاخواه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به این معنا است که برای تامین درآمدها، خودمان را به ظرفیت های ذاتی کشور متکی کنیم، گفت: در اقتصاد مقاومتی با استفاده از توان نیروی انسانی داخلی، نیازهای کشور را مرتفع می کنیم. برای رسیدن به این امر مهم باید شرایطی را فراهم کنیم که شرکت های داخلی بتوانند فناوری های روز را با دست خودشان ایجاد کنند.

وی با تصریح بر اینکه مهم ترین عنصر در ایجاد اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال به طور مشخص، در اقتصاد کشور پر رنگ شود، اظهار کرد: تقویت استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی بسیار ضروری است. این اتفاق منجر به این می شود که واردات کاهش پیدا کند و توان و تخصص کشور صرف تامین نیازهای داخل کشور شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، با تصریح بر اینکه رونق اقتصاد دانش بنیان نیاز به حمایت اولیه دارد، بیان کرد: قطعا شرکت های دانش بنیان با دست خالی امکان قدرت گرفتن ندارند و معاونت علمی ریاست جمهوری در این زمینه برنامه های خوبی را اجرا کرده است. بودجه ای که در این خصوص برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است رشد داشته است و نسبت به این موضوع اهمیت زیادی داده شده است.

وی با اشاره به آمار به رو به رشد تعداد شرکت های دانش بنیان، گفت: علاوه تامین مالی شرکت های دانش بنیان، لازم است نیاز بازار را به این شرکت ها رجوع دهیم. در حال حاضر بودجه قابل توجهی برای پیش خرید واکسن کرونا در نظر گرفته شده است و این در حالی است که شرکت هایی که در زمینه تولید واکسن در حال کار هستند، حتما نیاز به یک سرمایه گذاری اولیه دارند.

رضاخواه ادامه داد: اگر دولت بتواند در زمینه تامین واکسن کشور پیش خرید کند، طبیعی است که تامین مالی کرده ایم و شرکت های داخلی می توانند کار دراین زمینه را انجام دهند و این به معنای اقتصاد مقاومتی است.

کد خبر: ۵۹٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha